زنجیره جهانی قدرت
زنجیره جهانی قدرت
*رقابت جهانی، از توانایی به اطلاعات نیرو می گیرد.
*دسترسی به اطلاعات، از فن آوری نیرو می گیرد.
*فن آوری، از سرمایه گذاری نیرو می گیرد.
*میزان سرمایه گذاری، از سود نیرو می گیرد.
*سود، از درآمد نیرو می گیرد.
*درآمد، از حجم فروش نیرو می گیرد.
*حجم فروش، از اعتماد مشتری نیرو می گیرد.
*اعتماد مشتری، از رضایت مشتری نیرو می گیرد.
*رضایت مشتری، از ارزش نیرو می گیرد.
*ارزش، از بارآوری کارکنان نیرو می گیرد.
*بارآوری کارکنان، از وفاداری کارکنان نیرو می گیرد.
*وفاداری کارکنان، از رضایت کارکنان نیرو می گیرد.
*رضایت کارکنان، از محیط کار نیرو می گیرد.
*محیط کار، از تدبیر مدیران نیرو می گیرد.
*تدبیر مدیران، از رهبری نامحسوس نیرو می گیرد و رهبری نامحسوس همان اقتدار است و اقتدار همان مشارکت در قدرت است(رهبری نامحسوس یا اقتدار، یعنی اجرای بینشی که نقش سنتی فرمانده را به مربی تغییر می دهد؛ و مدیر را به معلم؛ و رئیس را به نماینده مبدل می سازد یعنی از کسی که خواهان احترام است به کسی تبدیل می شود، که احترام به خویشتن را در همه تشویق کرده و پرورش می دهد).
منبع: دنیس ویتلی. امپراتوری های ذهن- خود رهبری و تغییر خویشتن، ترجمه و تالیف: منصور بهرامی مؤید. انتشارات مادر، تهران، چاپ اول، 1384.