کارکردهای مدیریت

رهنمودهای مدیریتی(3)

جمعه, ۲۹ خرداد ۱۳۹۴، ۰۲:۵۴ ب.ظ

۲۰۱ - سپردن کارها به زیردستان علی رغم مشکلاتی که به وجود می آورد ، مع الوصف نتایج خوب و ثمرات شیرینی به دنبال دارد . اما ضروری است به نکات زیر دقیقا توجه شود :
مفهوم تفویض اختیار به درستی روشن و درک شود .
اهداف و مقاصد آن مشخص شود .
قابلیت ها و خصوصیات زیردستان شناخته شود .
تفاهم و توافق وجود داشته باشد ، توافق و تفاهم کامل روی ضوابط بین تفویض کننده اختیار و دریافت کننده وجود داشته باشد .
تفهیم و تصحیح اشتباهات صورت پذیرد .
آموزش و تفهیم زیردستان برای آمادگی و تقبل اختیارات بیش تر عملی گردد .
نظر به این که رفتار افراد تحت تاثیر نگرش های آن ها قرار دارد و با توجه به الزامات تفویض اختیار که بدان اشاره شد تقریب نگرش ها در اولویت می باشد .
۲۰۲ - به موارد زیر پاداش ندهید :
راه حل مقطعی ( مسکن فوری )
اجتناب از ریسک ( مخاطره )
اطاعت کورکورانه
فلج کردن کار با تجزیه و تحلیل ( دست و پا گیر )
نمایش کار
پیچیدگی غیر لازم
نق زدن و جار و جنجال راه انداختن
سرعت در کار ( کمیت کار )
تهدید به ترک خدمت
تک روی ( کار فردی )
۲۰۳ - به موارد زیر پاداش دهید :
راه حل اساسی .
ریسک پذیری ( ریسک هوشمندانه را تشویق کنید ) .
خلاقیت کاربردی ( به نوآوری ها پاداش بدهید ) .
اقدام قاطع .
کار برجسته .
ساده کردن کار .
رفتار آرام و موثر ( اثربخش ) .
کیفیت کار .
وفاداری به سازمان ( تعهد ) .
کار تیمی ( گروهی ) .
۲۰۴ - هر وقت کاری انجام شده است ، به وسیله آدمی که در کارش هدف و تعصب و احساس رسالت داشته تحقق یافته است .
۲۰۵ - بهترین راه آماده شدن برای فردا این است که کار امروز را عالی انجام دهیم .
۲۰۶ - شما افراد را اداره نمی کنید ، آن ها را هدایت می کنید .
۲۰۷ - هر کس زمانی بهتر کار می کند که آن کار نفعی برایش داشته باشد . ( توجه به منافع واهداف فرد و سازمان ) .
۲۰۸ - بدترین افراد در دنیا کسانی هستند که می دانند وظیفه شان چیست ولی انجامش نمی دهند .
۲۰۹ - کسانی که در انتظار زمان نشسته اند آن را از دست خواهند داد .
۲۱۰ - غالبا از نادانی وحشتی نداریم ، از این که ما را نادان بدانند می ترسیم .
۲۱۱ - هرگز نمی توان با آدم های کوچک ، کارهای بزرگ انجام داد .
۲۱۲ - مرد بزرگ با روی خوش رد می کند و مرد کوچک با روی ترش می پذیرد .
۲۱۳ - اگر در باره آینده نیندیشید یقینا آینده ای هم نخواهید داشت .
۲۱۴ - برای کسی که آهسته و پیوسته می رود هیچ راهی دور نیست .
۲۱۵ - برای آن که پیش روی قاضی نایستی پشت سر قانون راه برو .
۲۱۶ - اگر می خواهید مردم حرف شما را باور کنند از خود سخن مگویید .
۲۱۷ - تصمیم گیری های مکرر ، نشانه شخصیت قوی نیست .
۲۱۸ - موفقیت در کار یعنی استفاده مطلوب از زمان .
۲۱۹ - مدیر منطقی باید از قدرت تحلیل منطقی نیز برخوردار باشد .
۲۲۰ - مشکل وقتی وجود دارد که بین آنچه اتفاق می افتد و آنچه مورد نظر است تفاوت دیده شود .
۲۲۱ - برای مقابله با مشکلات به یک راه اکتفا نکنید .
۲۲۲ - بهتر است دوباره سوال کنی تا این که یک بار راه اشتباه بروی .
۲۲۳ - عدم ساماندهی مانند سوار شدن به چرخ و فلک است زیرا پس از توقف متوجه می شوید باز در جای اول هستید .
۲۲۴ - زمان را نه می توان خرید ، نه ذخیره کرد و نه متوقف ساخت .
۲۲۵ - مدیریت یعنی انجام کار توسط دیگران .
۲۲۶ - انسان بی هدف تابع حوادث و پیشامدها است .
۲۲۷ - دست به دست کردن آدم را در جاده شاید سرگردان می کند و او را به خانه « هرگز » رهنمون می سازد .
۲۲۸ - اگر به نتیجه کار خود اعتقاد داری سعی کن به هیچ انتظاری پاسخ ندهی .
۲۲۹ - آنکه بیش تر مشورت می کند کمتر اشتباه می کند .
۲۳۰ - باید از کار کوچک شروع کنید تا سازمانی بزرگ بسازید .
۲۳۱ - هرگاه مشکلی را مطرح می کنید برای رفع آن هم راه حلی پیشنهاد کنید .۲۳۲ - عصبانیت فرآیند حل مشکل را کند می کند .
۲۳۳ - به خلاقیت کاربردی به جای اطاعت کورکورانه پاداش دهید .
۲۳۴ - وقتی مردد هستید انجام کار را به تعویق بیاندازید .
۲۳۵ - نه قهرمان وقت شناسی باشید و نه قربانی وقت .
۲۳۶ - نحوه رفتار شما با رئیستان به او می آموزد که با شما چگونه رفتار کند .
۲۳۷ - قدردانی و پول دو تا از مهم ترین پاداش های قوی هستند .
۲۳۸ - اشخاص کم تجربه پول را آخرین علاج مشکلات می دانند .
۲۳۹ - کیفیت جامع یعنی درست انجام دادن همه کارها در همان بار اول .
۲۴۰ - اگر خودتان را برای آینده آماده نسازید به زودی متوجه خواهید شد که مدیری متعلق به گذشته هستید .
۲۴۱ - وقتی توبیخ را با تمجید پایان می دهید افراد در باره رفتار و عملکرد خود فکر می کنند نه رفتار و عملکرد شما .
۲۴۲ - به عنوان یک مدیر مهم نیست که در حضور شما چه می گذرد بلکه مهم آن است که در غیاب شما چه می گذرد .
۲۴۳ - چیزی بنام شکست وجود ندارد و آنچه به دست می آید نتیجه است و بس .
۲۴۴ - کارهای بدون هدف مشخص نتیجه مشخصی هم ندارند .
۲۴۵ - در مدیریت اعتماد به نفس مهم و اعتماد به دیگران ضروریست .
۲۴۶ - اگر همان کاری را انجام دهید که همیشه انجام می دادید همان نتیجه ای را می گیرید که همیشه می گرفتید .
۲۴۷ - ما زمان را تلف نمی کنیم زمان است که ما را تلف می کند .
۲۴۸ - همیشه باید دنبال خطای سیستم بود نه خاطی .
۲۴۸ - تغییرات غیر اصولی هرج و مرج ایجاد می کند و تغییر نکردن پوسیدگی .
۲۴۹ - مدیریت برای نگهداری وضع موجود نیست بلکه برای تغییر آن است .
۲۵۰ - یک پیش بینی غلط باعث یک برنامه ریزی غلط می شود .
۲۵۱ - گوش شنوا زیر بنای مهارت های ارتباطی است .
۲۵۲ - هر چه تعداد خدمتکاران کمتر باشد نوع خدمت بهتر خواهد بود .
۲۵۲ - کاری را که خوب شروع شده می توان نیمی از آن را پایان یافته تلقی نمود .
۲۵۳ - مردان شجاع فرصت می آفرینند و ترسوها و ضعیفان منتظر فرصت می نشینند .
۲۵۴ - کسی که بیش از همه در وعده دادن تعلل می ورزد بیش از همه به وعده خود وفادار است .
۲۵۵ - وقتی انسان اطمینان چندانی به خود ندارد دیگران نیز انتظار زیادی از او نخواهند داشت .
۲۵۶ - کارهای هوشمندانه را پاداش دهید هر چند همراه با خطا باشد .
۲۵۷ - از فعالیت های بزرگ نهراسید زیرا هر فعالیت بزرگی را می توان به فعالیت های کوچک تری تقسیم کرد .
۲۵۸ - رئیس می گوید من مدیر می گوید ما .
۲۵۹ - رییس افراد را وادار به کار می کند مدیر به افراد در کارها الهام می بخشد .
۲۶۰ - کامیابی و موفقیت امروز نتیجه تلاش و کوشش دیروز است .
۲۶۱ - هرگز کاری را که امروز قادر به انجامش هستید به فردا موکول نکنید زیرا امروز همان فردایی است که منتظرش هستید .
۲۶۲ - اراده ضعیف همواره به صورت حرف و گفتار خودنمایی می کند اما اراده قوی در عمل .
۲۶۳ - دشوارترین قدم همان قدم اول است .
۲۶۴ - همواره به یاد داشته باشید آخرین کلید باقی مانده شاید بازگشاینده قفل در باشد .
۲۶۵ - آنچه هستید بهتر شما را معرفی می کند تا آنچه می گویید .
۲۶۶ - از فواید کار این است که روزها را کوتاه و عمر را دراز می کند .
۲۶۷ - از آهسته رفتن نترس از ایستادن بترس .
۲۶۸ - هرگز چیزی تغییر نیافته این ماییم که عوض می شویم .
۲۶۹ - رمز سلامتی ، قرار دادن کمی هیجان بجای آسایش است .
۲۷۰ - یک روز را سیصد و شصت و پنج بار تکرار نکنیم .
۲۷۱ - برای شنا کردن در جهت مخالف رودخانه سخت کوشی لازم است و گرنه هر ماهی مرده ای می تواند در جهت آب حرکت کند .
۲۷۲ - اگر بخواهید وقت خود را صرف پاسخوگویی به انتقادات دیگران نمایید دیگر فرصتی برای انجام کار ندارید .
۲۷۳هر کس کاری می کند هر قدر هم کوچک ، در معرض خشم کسانی است که کاری نمی کنند .
۲۷۴ - از مخالفت نهراسید بادبادک هنگامی بالا می رود که با باد مخالف مواجه می شود .
۲۷۵ - کسی که به امید شانس نشسته باشد سال ها قبل مرده است .
۲۷۶ - انسان تا حصار اطراف خود را خراب نکند نمی داند که زندانی بوده است .
۲۷۷ - آفتاب به گیاهی حرارت می دهد که سر از خاک بیرون آورده باشد .
۲۷۸ - تنها سرمایه ما وقت است که اگر رفت دیگر بر نمی گردد .
۲۷۹ - ایجاد یک نام بزرگ و مشهور آسان تر است تا نگهداری آن .
۲۸۰ - در عالم هیچ افراطی خوب نیست مگر افراط در حق شناسی .
۲۸۱ - سخن گفتن احتیاج است گوش دادن هنر .
۲۸۲ - یا خاموش باش یا حرفی بزن که از خاموشی بهتر است .
۲۸۳ - کم دانستن و بد بیان کردن مانند پول نداشتن و زیاد خرج کردن است .
۲۸۴ - شما بدون تسلط بر خود نمی توانید فاتح دیگران باشید .
۲۸۵ - کسانی که نمی توانند فرصت کافی برای تفریح بیابند دیر یا زود وقت خود را صرف معالجه می کنند .
۲۸۶ - زندگی کوتاه تر از آن است که شما بخواهید وقت خود را صرف تشویش و نگرانی کنید .
۲۸۷ - بی ثمرترین روزها روزی است که نخندیده باشیم .
۲۸۸ - انسان زاییده شرایط نیست بلکه خالق آن ها است .
۲۸۹ - بزرگ ترین توفیق ها نصیب کسانی شده که تن به بزرگ ترین مخاطرات داده اند .
۲۹۰ - معمولا افراد آنچه را دوست دارند ، می شنوند نه آنچه را که گوینده می گوید .
۲۹۱ - افراد با ایمان قدرت دیدن کمک های خداوند را دارند .
۲۹۲ - آنکه مشورت می کند کمتر اشتباه می کند .
۲۹۳ - باید از کار کوچک شروع کنید تا سازمانی بزرگ بسازید .
۲۹۴ - در باره درخت بر اساس میوه اش قضاوت کنید نه بر اساس برگهایش .
۲۹۵ - مدیریت خوب هنری است که مشکلات را ساده می سازد نه این که چیزهای ساده را مشکل کند .
۲۹۶ - بهترین راه آماده شدن برای فردا این است که کار امروز را عالی انجام دهیم .
۲۹۷ - مدیر با داشتن وفاداری به کارکنان ، وفاداری آنان را نسبت به سازمان بدست می آورد .
۲۹۸ - به شخصی که یک جوجه به شما داده است از دادن یک بال خودداری نکنید .
۲۹۹ - مشتریان خود را همانقدر جدی بگیرید که خودشان می خواهند .
۳۰۰ - یاد بگیریم کمتر صحبت کنیم تا زودتر به مقصد برسیم

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۳/۲۹
حسین حیدری تبار(استرون)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی