کارکردهای مدیریت

رهنمودهای مدیریتی(7)

جمعه, ۲۹ خرداد ۱۳۹۴، ۰۷:۲۰ ب.ظ

۶۰۱ - رهبری فرمان بر مردم نیست، کار با مردم است.
۶۰۲ - نو امروزی، کهنه فرداست.
۶۰۳ - در جوانی سلامتی را در ثروت اندوزی فدا می‌کنیم و در پیری ثروت را در کسب دوباره سلامتی.
۶۰۴- انسان‌ها خود خوبند، رفتارشان است که گاهی دردسر آفرین می‌شود.
۶۰۵- در انجام کارها روی شیوه‌ای خاص تأکید نکنید. شاید کسی بتواند از مسیر کوتاه‌تر و بهتری شما را به مقصد برساند.
۶۰۷- توجه داشته باشید دانش و تجربه، هیچ کدام به تنهایی رهگشا نیستند، مثل اکسیژن و هیدروژن که از ترکیب معینی از آنها هوای تنفس ما تأمین می‌شود، می‌توان با آمیختن دانش و تجربه، راهکارهای حیاتی و استثنایی خلق کرد.
۶۰۸- از هر فرصتی برای استخدام و به کارگیری افراد برجسته استفاده کنید.
۶۰۹- به خاطر داشته باشید رعایت استانداردهای محیط کار در کارایی کارمندان مؤثر است.
۶۱۰- با فرق گذاشتن بیهوده بین افراد گروه، انگیزه کاری آنها را از بین نبرید.
۶۱۱- از مشورت و نظرخواهی با نیروی جوان ابایی نداشته باشید.
۶۱۲- با رفتارهای ضد و نقیض، اعتماد زیردستان را از خود سلب نکنید.
۶۱۳- برای ارتقای سطح دانش کارمندان و افزایش بهره‌وری آنان، کلاس ای آموزشی ترتیب دهید و از لوازم کمک آموزشی بهره گیرید.
۶۱۴- دقت کنید که توبیخ کارمند خطاکار، باید متناسب با اشتباهاتش تعیین شود.
۶۱۵- مطمئن شوید مأمور خریدی که برای سازمان در نظر گرفته‌اید، علاوه بر کاردانی و رعایت اصول درست بازاریابی، مورد اعتماد، زرنگ و خوش‌سلیقه نیز هست و همان‌گونه که بر قیمت کالاها توجه دارد، بر زیبایی و کیفیت آنها نیز اهمیت می‌دهد.
۶۱۶- در صورت لزوم با قاطعیت نه بگویید.
۶۱۷- سعی کنید با اصول ساده روانشناسی آشنا شوید.
۶۱۸- طوری رفتار کنید که دیگران شما را به عنوان الگو انتخاب کنند و آینده کاری دلخواه خود را در قالب شخصیت شما مجسم کنند.
۶۱۹- هرگز در حضور کارمندان با دیگر معاشرین خود، پشت سر افراد بدگویی نکنید.
۶۲۰- رعایت سلسله مراتب کاری را به مسئولین و سرپرستان گوشزد کنید.
۶۲۱- برای آزمودن کارمندانتان با آزمایش های فاقد ارزش و بی‌اساس، شخصیت آنان را زیر سؤال نبرید.
۶۲۲- با شروع به موقع جلسات، وقت‌شناسی را عملاً به حاضرین بیاموزید.
۶۲۳- برای گیراتر شدن سخنان خود، همیشه چند عبارت کلیدی از بزرگان و افراد برجسته در ذهن داشته باشید و در موقع لزوم آنها را به کار ببرید.
۶۲۴- در انجام کارها به سه نکته بیش از بقیه نکات توجه کنید: اعتماد به نفس، اعتماد به نفس، اعتماد به نفس.
۶۲۵- با بی‌توجهی، تلاش و زحمات زیردستان را بی‌ارزش نکنید.
۶۲۶- با وسواس بیهوده در انتخاب، زمان را از دست ندهید و به خاطر داشته باشید زمان برای شما متوقف نمی‌شود.
۶۲۷- برای حل مشکلات احتمالی، دوراندیش باشید و مطمئن باشید با در نظر داشتن چند راهکار تخصصی، هرگز در موارد اضطراری غافلگیر نخواهید شد.
۶۲۸- نقش تبلیغات را در سودآوری سازمان نادیده نگیرید.
۶۲۹- خواسته‌های خود را واضح و روشن بیان کنید و اطمینان حاصل کنید که کارمندان به خوبی از جزئیات وظیفه‌ای که به عهده آنان است، مطلع هستند.۶۳۰- از هر کس، مطابق دانش و تجربه‌اش توقع داشته باشید تا بهترین نتیجه را بدست آورید.
۶۳۱- وظایف کارمندان را متناسب با توانایی‌های فیزیکی و حرفه‌ای آنان تعیین کنید.
۶۳۲- اگر از موضوعی علمی اطلاعی ندارید، یا احتیاج به توضیحات بیشتری دارید، بدون هیچ تردیدی سؤال کنید.
۶۳۳- در موارد بحرانی، خونسردی خود را حفظ کنید و چند استراتژی بحران‌زدایی مناسب با فعالیت سازمانی خود را پیش‌بینی و طراحی کنید تا در موارد لزوم از آنها استفاده کنید.
۶۳۴- از رفتارهایی که شما را در سازمان عصبی معرفی می‌کند، پرهیز کنید.
۶۳۵- انتقامجو نباشید.
۶۳۶- زمان پیاده‌سازی تصمیم‌گیری‌ها، به اندازه اخذ تصمیمات، مهم است. چون ممکن است اجرای یک نقشه خوب تجاری در زمان نامناسب با شکست روبه‌رو شود.
۶۳۷- در مورد چیزی که نمی‌دانید، به کسی اطلاعات اشتباه ندهید و از گفتن نمی‌دانم، هراسی نداشته باشید.
۶۳۸- با محول کردن مسئولیت به کارمندان مستعد و خلاق، زمینه رشد و خلاقیت آنان را فراهم کنید.
۶۳۹- بدون تفکر و درنگ پاسخ ندهید.
۶۴۰- نحوه چیدمان میز کارمندان و محل استقرار آن ها را طوری انتخاب کنید که افراد فراموش نکنند در محل کارشان هستند و نباید بیش از حد مجاز باز هم به گفت‌و‌گو بپردازند.
۶۴۱- حرفه‌ای‌ترین و بهترین حسابدار و مشاور حقوقی را استخدام کنید.
۶۴۲- به مشکلات مالی افراد توجه کنید و درخواست های موجه اخذ وام آنان را به تعویق نیندازید.
۶۴۳- همیشه به خاطر داشته باشید تواضع و متانت بر شکوه شما می‌افزاید.
۶۴۴- اگر قاطعیت مدیر با مهربانی توأم باشد، تأثیر شگفت‌انگیزی بر اطرافیان خواهد داشت و فرمانبری با ترس جای خود را به انجام وظیفه با حس مسوولیت‌پذیری می‌دهد.
۶۴۵- سامانه‌ای را جهت اخذ پیشنهاد اختصاص دهید و به کارمندان اطمینان دهید که در کمال رازداری به پیشنهادهای مطرح شده رسیدگی می‌کنید.
۶۴۶- مطمئن شوید که حق و حقوق دیگران توسط مسوولین و سرپرستان سازمان رعایت می‌شود.
۶۴۷- چند ساعت از یک روز مشخص در ماه را به بازدید از سطوح مختلف سازمان و گفت‌وگوی رودررو با کارمندان اختصاص دهید.
۶۴۸- در سمینارهای مرتبط با فعالیت خود شرکت کنید.
۶۴۹- در کمک رسانی‌های مراسم خیریه پیشقدم باشید.
۶۵۰- با درایت و زیرکی همیشه در کمین شکار فرصت های طلایی باشید.
۶۵۱- صبر و حوصله را از مهم ترین ارکان موفقیت تلقی کنید.
۶۵۲- مسوولیت‌پذیر باشید.
۶۵۳- به منظور اطلاع حاصل کردن از مطالب جدید علمی، در چند سایت اینترنتی مرتبط عضو شوید.
۶۵۴- چند تکه کلام اختصاصی و جالب برای خود انتخاب کنید.
۶۵۵- تفکر و تعمق قبل از پاسخگویی راحت‌تر از پیدا کردن چاره‌ای برای تغییر آنچه عنوان شده می‌باشد.
۶۵۶- وقتی می‌خواهید کاری را به کسی محول کنید، روشی را برای عنوان کردنش انتخاب کنید تا حس مسوولیت افراد برانگیخته شود.
۶۵۷- علت شکست‌های سازمانی را تجزیه و تحلیل کنید تا ضمن تشخیص مسیر نادرست، از تکرار آن جلوگیری کنید.
۶۵۸- با بی‌اهمیت جلوه دادن کارهای کارمندان، زحمات آنان را بی‌ارزش نکنید.
۶۵۹- با انجام ورزش های فکری، قابلیت‌های ذهنی خود را تقویت کنید.
۶۶۰- به هر کس فراخور فعالیت و بازده کاری‌اش پاداش دهید و با در نظر گرفتن پاداش های مساوی، حرکت افراد شایسته گروه را کند نکنید.
۶۶۱- با به کارگیری مشاورین کارآزموده و متعهد، موقعیت بازار کار را تحلیل کنید و استراتژی به کار بگیرید که همیشه یک گام از رقبا جلوتر باشید.
۶۶۲- اجازه ندهید بار مسوولیت کارمندان بی‌کفایت و کند بر دوش کارمندان خبره و ساعی تحمیل شود زیرا افراد با درک این بی‌عدالتی انگیزه خود را از دست می‌دهند.
۶۶۳- دانش حرفه‌ای خود را تا حدی بالا ببرید که در موارد لزوم در مقابل کلیه سوالات حرفه‌ای حاضر جواب باشید.
۶۶۴- زمان استخدام افراد علاوه بر تست‌های مقرر شده، تست‌هایی انجام دهید که مطمئن شوید کسی را که به کار می‌گمارید، تنبل نیست! زیرا افراد تنبل فشار کاری دیگران را بیشتر می کنند.
۶۶۵- هنگام دست دادن، دست افراد را محکم و صمیمانه بفشارید.
۶۶۶- وقتی عصبانی هستید، درباره دیگران تصمیم‌گیری نکنید.
۶۶۷- همیشه وقت‌شناس باشید. برای حضور به موقع، می‌توانید از ترفند قدیمی ۵ دقیقه جلو کشیدن ساعت استفاده کنید.
۶۶۸- هرگز امید ارتقا را از زیردستان نگیرید، زیرا به طور یقین، انگیزه آن ها برای تلاش از بین می‌رود.
۶۶۹- سعی کنید در صورت لزوم در دسترس باشید و شانس حرف زدن را به همه سطوح سازمان بدهید. در این صورت شاید با ایده‌های درخشانی روبه‌رو شوید.
۶۷۰- به کارمندان ساعی و متعهد بگویید که چقدر برای سازمان مفید هستند و شما به آن ها علاقه و اعتماد دارید .
۶۷۱- هیچگاه اجازه ندهید کسی حالت افسردگی و ناامیدی شما را ببیند.
۶۷۲- به شایعات بی‌اساس بی‌توجه باشید و در مورد زیردستان از روی دهن‌بینی قضاوت نکنید.
۶۷۳- خشکی جلسات طولانی را با شوخ‌طبعی قابل تحمل کنید.
۶۷۴- از سرزنش کردن دیگران در جمع خودداری کنید.
۶۷۵- برای همه سطوح سازمان حتی خدمه و نامه‌رسان ها احترام قایل شوید.
۶۷۶- از منشی خود بخواهید روز تولد کارمندان، کارت تبریکی را که توسط شما امضا شده است، برایشان ارسال کند.
۶۷۷- در موقع امضا کردن نامه‌‌ها و مکتوبات آن ها را به دقت مطالعه کنید و از امضا کردن آنها، زمانی که حوصله و تمرکز ندارید پرهیز کنید.
۶۷۸- خوش‌‌ژست و خوش‌بیان باشید و در جمع با انرژی و اشتیاق حاضر شوید.
۶۷۹- با قدردانی به موقع از کارمندان، انرژی کاری آنان را افزایش دهید و حس خلاقیت را در آنان تقویت کنید.
۶۸۰- موقع حرف زدن با اعتماد به نفس به چشمان افراد نگاه کنید و همیشه متبسم باشید.
۶۸۱- هرگز برای پیشبرد اهداف کاری خود، دیگران را با وعده‌های بی‌اساس فریب ندهید.
۶۸۲- سعی کنید اسامی کارمندان را به خاطر بسپارید و در حین صحبت کردن با آنان، اسمشان را به زبان بیاورید.
۶۸۳- همواره به خاطر داشته باشید به کار بردن الفاظ مؤدبانه از اقتدار شما نمی‌کاهد.
۶۸۴- اشتباهات زیردستان را بیش از حد لازم به آنها گوشزد نکنید.
۶۸۵- امین و رازدار افراد باشید.
۶۸۶- روی اشتباهات خود پافشاری نکنید و بی‌تعصب خطاهای خود را بپذیرید.
۶۸۷- با عبارات کنایه‌آمیز و نیشدار به دیگران درس عبرت ندهید.
۶۸۸- با آرامش و خونسردی به حرفهای دیگران گوش کنید و برای صرفه‌جویی در زمان مرتباً حرف آنان را قطع نکنید.
۶۸۹- روش محاسبات مالی را تا حدی یاد بگیرید تا قادر به تجزیه و تحلیل‌های گزارشات مالی سازمان باشید.
۶۹۰- در جلسات دایماً به ساعت خود نگاه نکنید.
۶۹۱- به نحوه پوشش و ظاهر خود توجه کنید.
۶۹۲- تا صحت و سقم مسأله‌ای روشن نشده، کسی را مؤاخذه نکنید.
۶۹۳- معاشرین چاپلوس خود را جدی نگیرید.
۶۹۴- نکات جالب و پندآموز کتاب هایی را که می‌خوانید، در دفتری یادداشت کنید و در موارد مناسب آن ها را به کار ببرید.
۶۹۵- بدون توهین به عقاید دیگران، با آن ها مخالفت کنید.
۶۹۶- نسبت به قول خود پایبند باشید.
۶۹۷- در موقعیت‌های بحرانی بر خود مسلط باشید و نگذارید زیردستان از اضطراب شما آگاه شوند.
۶۹۸- برای حرف زدن زیباترین و خوش‌آهنگ‌ترین الفاظ را انتخاب کنید.
۶۹۹- ریسک‌‌پذیر باشید.
۷۰۰- نحوه استفاده از نرم‌افزارهای مرتبط با کار خود را بیاموزید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۳/۲۹
حسین حیدری تبار(استرون)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی