کارکردهای مدیریت

مقایسه تربیت موجود و مطلوب(4)

شنبه, ۳۰ خرداد ۱۳۹۴، ۰۶:۵۹ ب.ظ

151 - مدارس نگران تجدید و مردود شدن          دانش آموزان هستند

151 - مدارس نگران عدم تحقق اهداف تعلیم و تربیت هستند

152 - مدارس از در صد قبولی دانش آموزان خوشحال هستند

152 - مدارس از میزان پیشرفت تحصیلی و تحقق اهداف خوشحال هستند

153 - فضیلت پاکدامنی و تقوی تنها در پرهیز ازگناه و هوس های شیطانی است

153 - فضیلت پاکدامنی و تقوی تنها در پرهیز ازگناه و هوس های شیطانی نیست ، بلکه بی میلی و بیزاری جستن از آن نیز هست

154 - سرکوب و دور کردن فیزیکی دانش آموزان از کارهای ناپسند در دستورکار است

154 - به جای سرکوب و دور کردن فیزیکی     دانش آموزان از کارهای ناپسند ، باید نگرش و گرایش درونی آن ها را نسبت به این گونه رفتارها تغییر داد

155 - می خواهند تربیت دینی را با تشویق و   محرک های عارضی و خارجی وارد ذهن و قلب    دانش آموز کنند

155 - تربیت دینی ، بیدار سازی درون مایه های فطری و حس متعالی دانش آموز است

156 - شعار یا فلسفه مدرسه بشنو و بپذیر است

156 - شعار یا فلسفه مدرسه بیندیش و انتقاد کن است

157 - تربیت کردن دانش آموزان متظاهر به دین نتیجه کار است

157 - تربیت کردن دانش آموزان مومن به دین نتیجه کار است

158 - دانش آموز دین را دست مایه ترویج و تزیین دنیای خود قرار می دهد

158 - دانش آموز دین را سرمایه آخرت خویش می داند

159 - دین لقلقه زبان دانش آموز است

159 - دین ذکر زبان دانش آموز است

160 - دین ذکر زبان دانش آموز است

160 - دین زمزمه قلب دانش آموز است

161 - دانش آموز به دین علم دارد

161 - دانش آموز به دین علاقه دارد

162 - دانش آموز دین را قبول دارد

162 - دانش آموز دین را باور دارد

163 - دانش آموز دین را باور دارد

163 - دانش آموز به دین عمل می کند

164 - هدف اصلی تربیت این است که دانش آموزانی بارآوریم مطیع دستورات و مقلد رفتارهای ما ، و آنچه نسل های قبلی انجام داده اند

164 - هدف اصلی تربیت ، پرورش افرادی است که توانایی انجام کارهای بکر و تازه را داشته باشند و فرهنگ خویش را بازآفرینی کنند

165 - تشویق کردن به معنای جایزه و پاداش دادن به

 دانش آموزان می باشد

165 - تشویق کردن به معنای ایجاد شوق درونی در

 دانش آموزان است

166 - شناخت حقایق کافی است

166 - تنها شناخت حقایق کافی نیست ، بلکه نوسازی و بازسازی و کشف آن ها نیز مطرح است

167 - بیشتر انجام فعالیت های آموزشی و تربیتی مورد توجه است

167 - بیشتر چگونگی انجام فعالیت های آموزشی و تربیتی مورد توجه است

168 - در صورت برخورد با یک مشکل تربیتی سعی در پاک کردن صورت مساله هستند

168 - در صورت برخورد با یک مشکل تربیتی به جای پاک کردن صورت مساله نسبت به حل آن اقدام می شود

169 - حل کردن مشکل مهمتر از شناخت علل پیدایش آن می باشد

169 - شناخت علل پیدایش یک مشکل مهمتر از حل مشکل است

170 - آموزش و پرورش مهم است

170 - خوب زندگی کردن دانش آموز مهم است

171 - دانش آموز زنده است

171 - دانش آموز زندگی می کند

172 - معلمین کمتر از اهداف دوره های تحصیلی آگاه هستند

172 - معلمین با نگاه به اهداف دوره های تحصیلی قدم برمی دارند

173 - معلم خوب کسی است که بر اساس شرح وظایف و مقررات عمل کند

173 - معلم خوب کسی است که زمینه تحقق اهداف تعلیم و تربیت را فراهم کند

174 - یادگیری دانش آموز برای دانستن است

174 - یادگیری دانش آموز  برای به کار گرفتن است

175 - یادگیری برای به کار گرفتن است

175 - یادگیری برای زندگی کردن است

176 - یادگیری برای زندگی کردن است

176 - یادگیری برای با هم زیستن است

177 - معلم خونسرد ، منفعل و خسته ظاهر می شود

177 - معلم هوشیار ، با حرارت و شیفته ظاهر    می شود

178 - معلم به دانش آموزان و فعالیت های کلاسی  بی علاقه است

178 - معلم به دانش آموزان و فعالیت های کلاسی

علاقه مند است

179 - معلم ناراحت ، غمگین و بدبین است

179 - معلم خوشحال ، سرحال و خوشبین است

180 - معلم زودرنج است و به سهولت ناراحت و عصبانی

 می شود

180 - معلم خویشتن دار است و به آسانی ناراحت نمی شود

181 - معلم خیلی خشک و جدی و بدخلق است

181 - معلم مزاح را دوست دارد و خوش مشرب است

182 - معلم یا از اشتباهات خود ناآگاه است و یا اگر آگاه به آن است به آن اذعان ندارد

182 - معلم به اشتباهات خود اذعان و اقرار دارد

183 - معلم بی انصاف ، مغرض و یا در مواجه با   

 دانش آموزان جهت گیر است

183 - معلم منصف و بی طرف است و در مواجه با

دانش آموزان اصولی است

184 - معلم حساس ، عجول و ناشکیبا است

184 - معلم صبور و پر حوصله است

185 - معلم کوتاه بین است و تعمق با دانش آموزان ندارد . عبارات طعنه آمیز به کار می برد و با دانش آموزان همدردی نشان نمی دهد

185 - معلم در کارکردن با دانش آموزان درک و همدردی دارد

186 - معلم در روابطش با دانش آموزان کناره گیر و منزوی است

186 - معلم در روابطش با دانش آموزان دوستانه ، مؤدب و اجتماعی است

187 - معلم از نیازها و مشکلات دانش آموزان بی خبر به نظر می رسد

187 - معلم به دانش آموزان در مشکلات آموزشی و شخصی یاری می کند

188 - معلم به انگیزه های دانش آموزان برای انجام

فعالیت ها مظنون است

188 - معلم کوشش های دانش آموزان را صمیمانه ، بی غل و غش تلقی می کند

189 - معلم عکس العمل های دیگران را درموقعیت های اجتماعی پیش بینی نمی کند

189 - معلم واکنش های دانش آموزان را در موقعیت های مختلف پیش بینی می کند

190 - معلم هیچ کوششی در جهت تشویق دانش آموزان که نهایت کوشش خود را به عمل آورند ،    نمی کند

190 - معلم دانش آموزان را برای این که نهایت سعی خود را به عمل آورند ، تشویق و ترغیب     می کند

191 - معلم در به کارگیری روش های کلاسی بدون

برنامه ریزی و نامنظم است

191 - فعالیت های کلاسی معلم عمدتاً بر محور پویایی های گروهی است

192 - روش های آموزشی معلم متنوع و انگیزش زا نیستند

192 - معلم در دانش آموزان به روش های گوناگون انگیزش ایجاد می کند

193 - توضیحات و تمرینات معلم روشن و واضح نیستند و نحوه ارایه آن ها ضعیف است

193 - معلم توضیحات را صریح و روشن ارایه می کند و به طرق عملی یادگیری را آسان می کند

194 - معلم در ایجاد فرصت برای دانش آموزان که به دست خودشان مشکلات را حل کنند ، ناموفق است

194 - معلم دانش آموزان را تشویق می کند که مشکلات را خودشان حل کنند ، و موفقیت های خویش را ارزیابی کنند

195 - معلم به اشکال بی معنی و ظالمانه برای تادیب

دانش آموزان متوسل می شود

195 - معلم به روشی مثبت ، موقرانه و آرام انضباط برقرار می کند

 196 - معلم یا در امر کمک کردن موفق نمی شود یا با بیزاری و اکراه کمک می کند

196 -  معلم از روی میل و اشتیاق کمک خویش را ارایه

می کند

197 - معلم قادر به ایجاد روابط انسانی خوب در مدرسه نیست

197 - معلم در ایجاد روابط انسانی خوب با دیگران در مدرسه می کوشد

198 - معلم هیچگاه به نقاط ضعف خویش اهمیت  نمی دهد و در رفع یا اصلاح آن ها نمی کوشد

198 - معلم به طور مداوم در حال اصلاح و بهبود کار خویش است

199 - مدرسه به گذشته بیش از حال و آینده بستگی و توجه دارد ؛ و احترام به سنت ها را ، هر گونه باشند ، تاکید می کند و تجدید نظر در آن ها را حتی گناه می داند

199 - مدرسه به حال و آینده فرد و جامعه توجه دارد و گذشته را به عنوان یک منبع اطلاعاتی    می پذیرد

200 - مدرسه فعالیت معلم را ضروری تر و مهم تر از فعالیت محصلان می پندارد و آن را « محور » قرار می دهد

200 - مدرسه فعالیت محصل را مهمتر و ضروری تر از فعالیت معلم می داند زیرا « خودآموزی » یا « کشف شخصی » برایش ارزش بیشتری دارد

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۳/۳۰
حسین حیدری تبار(استرون)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی