کارکردهای مدیریت

رهنمودهای مدیریتی(10)

جمعه, ۲۹ خرداد ۱۳۹۴، ۰۷:۳۷ ب.ظ

901 - در برخی از برنامه ریزی ها و اخذ تصمیمات از همکاران نیز نظرخواهی کنید تا با این مشارکت صمیمیت بیشتری برقرار گردد و حس مسئولیت پذیری افراد افزایش یابد.

902 - از همکاران بخواهید اگر با مشکلی روبه رو می شوند ضمن اعلام آن مشکل ، چند راه حل مناسب نیز ارائه دهند.

903 - گاهی اوقات با اطلاع قبلی به منزل همکاران بروید و شخصا" با آنان به گفت و گو بپردازید.

904 - با برقراری امنیت شغلی در محیط ،روحیه کاری افراد را بهبود ببخشید.

905 - اگر به افراد شخصیت بدهید و با برخوردهای نادرست عزت نفس آنان را پایمال نکنید آنان به مثابه اهرم عمل می کنند و قادر خواهند بود مسئولیت هایی که به عهده آنان است بدون استرس و فشار روحی و با کیفیت بهتری به انجام برسانند.

906 - مشوق و ترویج دهنده کار تیمی باشید تا هماهنگی و همسویی همکاران جایگزین رقابت های ناسالم شود.

907 - اجرا، بزرگ‌ترین مسئله مطرح نشده در مدیریت امروز است و نبود آن بزرگ‌ترین مانع موفقیت و بیشتر ناکامی‌هایی است که به اشتباه به گردن علل دیگر گذاشته می‌شود.
908 - شرکت‌هایی که برای کارهای درست وقف شده‌اند و برای مسئولیت‌های اجتماعی خود تعهدنامه‌ای دارند که براساس آن کار کنند، سودآورتر از آن‌هایی هستند که این کارها را نمی‌کنند.
909 - بجای پرداختن به برنامه استراتژیک، به تفکر و ایده‌های استراتژیک روی آورید.
910 - در بازاریابی نوین (بازاردانی) بجای داشتن سبد محصولات، باید به داشتن سبد مشتریان توجه داشت.
911 - مزه برد و پیروزی روشن است، بکوشیم تا در یک زمینه دو بار بازنده نشویم.
912 - انسان در بازی گاهی می‌برد و گاهی چیز یاد می‌گیرد .
913 - هنر بازاریابی امروز، فروش یخچال به اسکیمو نیست، بلکه اسکیمو را بعنوان یک مشتری خشنود همواره در کنار داشتن است.
914 - مشتریان زبان گویایی دارند، اگر بی‌واسطه با آنها در ارتباط بوده و گوشی شنوا داشته باشیم می‌توان از ایشان چیزهای زیادی یاد گرفت.
915 - مسیر ناهموار تحول باید به کوشش خود مدیر پیموده شود، زیرا تحول چیزی نیست که مدیر فرمان دهد و دیگران اجرا کنند.
916 - بجای شغل، در پی مشتری باشید. اگر انسان بتواند محصولی عرضه کند که خواهان داشته باشد، از بیکاری نجات یافته است.
917 - دنیا را دوگونه می‌توان تغییر داد، با قلم (کاربست اندیشه) و با شمشیر (کاربست زور).
918 - می‌توان مدیر مردم نبود ولی آنان را دوست داشت، اما بدون عشق به مردم نمی‌توان آنها را مدیریت کرد.
919 - مدیریت یعنی هنر جلب پیروی داوطلبانهی دیگران.
920 - موفقیت اغلب باعث غرور شده و غرور باعث شکست می‌شود.
921 - برای پیروزی ابلیس، کافی است آدم‌های خوب دست روی دست بگذارند.
922 - هزینه بدست آوردن یک مشتری تازه، حداقل 5 برابر هزینه خشنود نگه داشتن مشتریان کنونی است.
923 - هر کس می‌تواند سررشته کار خویش را بدست گرفته و آن را به مسیر دلخواه ببرد.
924 - مدیریت هنر گوش دادن به دیگران است. چنانچه به سخنان کسی خوب گوش فراندهید، نمی‌توانید درون او را بشناسید.
925 - توان یادگیری و بکار بستن با شتاب آموخته‌ها، بزرگ‌ترین امتیاز رقابتی را در اختیار سازمان می‌گذارد.
926 - اولین روش برآورد هوش یک فرمانروا اینست که به آن‌هاییکه در اطرافش گرد آمده‌اند بنگریم.
927 - اگر بتوانید همه کارکنان یک سازمان را بسوی یک هدف مشترک بسیج کنید، در هر رشته و در هر بازار و در برابر هر رقیبی، در هر زمانی موفق خواهید شد.
928 - بیشتر انسان‌ها ترجیح می‌دهند بمیرند اما فکر نکنند، خیلی‌ها هم فکر کردن را بر مرگ ترجیح می‌دهند.
929 - مدیرعامل آگاه کسی است که بجای رویین‌تن شدن، به همکاران خود اعتماد کند.
930 - تمایز یک محصول باید در راستای ذهنیت مصرف کننده صورت گیرد، نه مخالف آن.
931 - در طول تاریخ بیشتر کامیابی در دستیابی به منابع طبیعی مانند زمین، طلا و نفت بوده، اما اکنون ناگهان ورق برگشته و دانش بجای آن نشسته است.
932 - در بیشتر موارد، کشورهای فقیر از نظر دارایی‌ها، ثروتمند اما از نظر سرمایه فقیرند، دارایی را نمی‌توان تبدیل به سرمایه کرد مگر آنکه قانون حاکم باشد.
933 - آنهایی‌که از جای خود می‌جنبند، گاهی می‌بازند و آن‌هاییکه نمی‌جنبند، همیشه می‌بازند.
934 - اگر همه چیز مهم باشد، پس بدان که هیچ چیز مهم نیست.
935 - مدیران پیروزمند دنیای امروز، رمز پیروزی سازمان خود را بهره‌مندی از انسان‌های فرهیخته می‌دانند.
936 - حداکثر شادی و خشنودی انسان‌ها زمانی بدست می‌آید که در شغل هم راستا با شخصیت (هوشمندی)خود، بکار گمارده شوند.
937 - نقش مدیر اینست که به درون فرد نفوذ کند و هوشمندی بی‌همتای او را کشف کند و به عملکرد تبدیل نماید.
 938 - مدیران برجسته نه تنها تفاوت کارکنان را می‌پذیرند، بلکه بر این تفاوت‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند. شاگرد تنبل، احمق یا ضعیف وجود ندارد، تنها چیزی که وجود دارد معلم خوب یا ضعیف است.
939 - زندگی ارزشمندتر از آنست که تنها به امید فرارسیدن دوران بازنشستگی کار کنیم.
940 - نه پیروزی پایدار است و نه شکست مرگ‌آور.
941 - به کارکنانتان بگویید هیچگاه اجازه ندهند قربانی واقع شوند، اما اگر چنین احساسی دارند بهتر است بروند جای دیگری کار کنند.

942 - به کارکنانتان بگویید هیچ‌گاه اجازه ندهند قربانی واقع شوند; اما اگر چنین احساسی دارند بهتر است بروند جای دیگری کارکنند .

943 - صدای کردار, از صدای گفتار بلندتر است .

944 -هرگاه در بازی شطرنج در حای باختن هستم, به طور پیوسته از جای خود بلند شده و سعی می‌کنم صفحه را از پشت سر رقیبم نگاه کنم, آن گاه به حرکت‌های احمقانه‌ای که انجام داده‌ام پی می‌برم .

945 -دانستن کافی نیست, باید اقدام کرد. خواستن کافی نیست, باید کاری کرد .

946 -اگر می‌خواهید دلیل خوب کار نکردن کارکنانتان را بدانید, کنار آینه بروید و دزدانه بدان نگاه کنید .

947 - جلسه‌ای که خوب اداره نشود, حاصلی جز اتلاف زمان ندارد .

948 -بهترین راه پیش‌بینی آینده, ساختن آن است .

949 - یک مشتری خشنود, رضایتش را به سه نفر می‌گوید, اما یک مشتری ناخشنود ۲۰ نفر را باخبر می‌کند .

950 - کسی را سرزنش نکنید, به جای بحث دربارهء این‌که چه کسی باعث وقفه در پیشرفت است, در مورد این‌که چه چیز مانع پیشرفت است بحث کنید .

951 - زمانی دست از کار بکشید که کار شما انجام شده باشد, نه آنگاه که خسته شده‌اید . 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۳/۲۹
حسین حیدری تبار(استرون)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی