مقایسه تربیت موجود و مطلوب(8)
351 - تفکر عبارت است از فرایند رسیدن از مجهول به معلوم |
351 - تفکر عبارت است از فرایند رسیدن از معلوم به مجهول |
352 - عدم برنامه ریزی به خصوص به طور دراز مدت |
352 - وجود انواع برنامه ریزی |
353 - اعمال برداشت مکانیکی از انسان و سازمان |
353 - اعمال برداشت عمقی و پویا از انسان و سازمان |
354 - ثبات |
354 - تغییر |
355 - انسان به عنوان موجودی اقتصادی و مادی |
355 - انسان به عنوان موجودی روان شناختی |
356 - ساختار سازمانی بلند و ثابت |
356 - ساختار سازمانی مسطح و متغیر |
357 - الگوهای اداری ثابت و قطعی |
357 - الگوهای اقتضایی وضعیتی |
358 - مدیریت و رهبری فردی |
358 - مدیریت و رهبری جمعی |
359 - اهداف سازمان |
359 - اهداف سازمان , کارکنان و دانش آموزان |
360 - مدل ماشینی |
360 - مدل زنده |
361 - دید دو گانه بینی |
361 - دید سیستمی |
362 - سود |
362 - مسوولیت اجتماعی |
363 - مدیریت فردی |
363 - مدیریت مشارکتی |
364 - طراحی سنتی سازمان |
364 - طراحی های پروژه ای و ماتریسی |
365 - کنترل , نظم و انضباط بیرونی |
365 - کنترل , نظم و انضباط درونی |
366 - تربیت تصنعی و عاریه ای |
366 - تربیت طبیعی |
367 - تربیت عمدی |
367 - تربیت غیر عمدی |
368 - تربیت کلامی |
368 - تربیت غیر کلامی |
369 - تربیت از راه ذهن |
369 - تربیت از راه دل |
370 - تربیت رسمی |
370 - تربیت غیر رسمی |
371 - تربیت خورآگاه متربی |
371 - تربیت ناخودآگاه متربی |
372 - تربیت اکتسابی |
372 - تربیت اکتشافی |
372 - تربیت تسریعی |
372 - تربیت تدریجی |
373 - تربیت دگرانگیخته |
373 - تربیت خودانگیخته |
374 - اطاعت منفور |
374 - اطاعت مطبوع |
375 - تربیت برنامه ای |
375 - تربیت نمادین |
376 - فراگیران برای آموزش به مدرسه می روند |
376 - آموزش به نزد فراگیران می آید |
377 - سیستم آموزشی به کمک فرایند هدایت می شود |
377 - سیستم آموزشی به کمک استانداردها هدایت می شود |
378 - نقش معلم تنها بازیگر اصلی در صفحه است |
378 - نقش معلم راهنما و مربی حاضر در حاشیه است |
379 - اخذ تصمیم مبتنی بر تئوری است |
379 - اخذ تصمیم مبتنی بر اطلاعات است |
380 - روش های کار سامان یافته است |
380 - روش های کار انعطاف پذیر است |
381 - زمان آموزش تا پایان دوره متوسطه و دانشگاه است |
381 - یادگیری در تمام طول عمر است |
382 - فناوری عنصری است که به سیستم اضافه می شود و قابل تفکیک از آن می باشد |
382 - فناوری در سیستم آموزشی تنیده شده است و غیر قابل تفکیک می باشد |
383 - ارزیابی به صورت دوره ای ( هر چهار ماه ) برگزار می گردد |
383 - ارزیابی به صورت همزمان و مداوم برکزار می گردد |
384 - موسسه آموزشی ( فروشنده ) تعیین کننده است |
384 - فراگیر ( خریدار ) تعیین کننده است |
385 - منبع توان و تحکیم سیستم آموزشی پایداری و عدم تغییر است |
385 - منبع توان و تحکیم سیستم آموزشی تغییر و انعطاف پذیری است |
386 - محیط آموزشی دارای امکانات فیزیکی وسیع است |
386 - محیط آموزشی امکانات فیزیکی اندکی دارد |
387 - مشخصه آموزش تولید انبوه است |
387 - مشخصه آموزش بومی سازی انبوه است |
388 - برنامه ریزی کوتاه مدت بیش تر مورد توجه است |
388 - برنامه ریزی میان مدت بیش تر مورد توجه است |
389 - برنامه ریزی میان مدت بیش تر مورد توجه است |
389 - برنامه ریزی بلند مدت بیش تر مورد توجه است |
390 - برنامه ریزی بلند مدت بیش تر مورد توجه است |
390 - برنامه ریزی استراتژیک بیش تر مورد توجه است |
391 - برونداد آموزش و پرورش مورد توجه است |
391 - پیامدآموزش و پرورش مورد توجه است |
392 - در آموزش و پرورش اقدام به استاندارد سازی می کنند |
392 - آموزش و پرورش را با مشتری ( دانش آموز ، معلمان ، جامعه ، والدین ، دولت و ... ) مناسب می سازند |
393 - سازمان آموزش و پرورش به صورت مرکزی کنترل می شود |
393 - واحدهای سازمانی در عین استقلال الزام به پاسخگویی دارند |
394 - تصمیم گیری اتوکراتیک است |
394 - تصمیم گیری مشارکتی است |
395 - پیچیدگی در انجام وظایف مشاهده می شود |
395 - ابتکار در انجام وظایف مشاهده می شود |
396 - یکنواختی در انجام کارها مشاهده می شود |
396 - تنوع و گوناگونی در انجام کارها مشاهده می شود |
397 - ارتباط یک طرف است |
397 - ارتباط به صورت شبکه ای است |
398 - جزء گرایی مورد توجه است |
398 - کل گرایی مورد توجه است |
399 - توجه به اجزاء |
399 - توجه به فرایند |
400 - نگاه به آموزش و یادگیری فردی است |
400 - نگاه به آموزش و یادگیری اجتماعی است |