کارکردهای مدیریت

مقایسه تربیت موجود و مطلوب(2)

شنبه, ۳۰ خرداد ۱۳۹۴، ۰۶:۵۶ ب.ظ
مقایسه تربیت موجود و مطلوب(2)
51 - دانش آموزان با محیط خود سازش می کنند                                                                                                                   51 - دانش آموزان هنر سازگار شدن دارند
52 - دانش آموزان خود را به پیش می برند                                                                                                                         52 - دانش آموزان نسبت به پیش بردن دیگران بی تفاوت نیستند
53 - دانش آموزان نسبت به دردهای خود حساس هستند                                                                                                     53 - دانش آموزان حس همدردی دارند
54 - مشکلات و موانع زندگی از جلوی دانش آموزان برداشته می شود                                                                                        54 - دانش آموزان قابلیت برخورد با مشکلات زندگی را دارند
55 - مشوق های یادگیری برای دانش آموزان فراهم می شود      
55 - ذوق یادگیری در دانش آموزان ایجاد  می شود
56 - به آفرینش های بیرونی دانش آموزان توجه می شود                                                                                                   56 - به آفرینش های درونی دانش آموزان توجه می شود
57 - دانش آموزان به خاطر رفتارهای نامطلوب تنبیه می شوند                                                                                                  57 - دانش آموزان نسبت به پیامد رفتارهای نامطلوب خود متنبه می شوند
58 - دانش آموزان از دیگران ترس دارند ( خوف بیرونی )                                                                                               58 - دانش آموزان خوف درونی دارند
59 - دانش آموزان انگیزه های بیرونی برای خوب جلوه دادن خود دارند                                                                                        59 - دانش آموزان خودانگیختگی های درونی برای خوب بودن دارند
60 - دانش آموزان محرک های متنوع برون زاد دارند                                                                                                                60 - دانش آموزان محرک های خلاق درون زاد دارند
61 - شعار تربیتی مهم است                                                                                                                                       61 - عمل تربیتی مهم است
62 - دانش آموزان برنده شدن و پیشتاز بودن خود را در این می دانند که دیگران را پس بزنند                                                                  62 - دانش آموز برنده واقعی کسی است که دیگران را نیز به پیش می راند و هر قدمی که به جلو می رود به فکر همراهان و همسالان خود نیز هست
63 - آزادی در مقابل تکلیف و انضباط قرار دارد                                                                                                              63 - آزادی با تکلیف و انضباط تضادی ندارد
64 - تفاهم در مقابل مجازات قرار دارد                                                                                                                          64 - تفاهم و مجازات با هم تقابلی ندارند
65 - استقلال در مقابل اقتدار قرار دارد                                                                                                                         65 - اقتدار در کنار استقلال است
66 - مشارکت در مقابل دستورات است                                                                                                                               66 - مشارکت با دستورات در تقابل نیست
67 - فقط رفتار علمی و بازده ذهنی مورد تاکید است                                                                                                                67 - تمام جنبه های وجودی دانش آموز مورد توجه است
68 - مدارس دانش آموزان را بر مبنای مصالح بزرگسالان اداره می کنند                                                                                    68 - مدارس دانش آموزان را بر پایه مصالح خود آن ها اداره می کنند
69 - پیامدهای آموزش و پرورش تقلید کردن ، تبعیت جویی و دنباله روی است                                                                           69 - پیامدهای آموزش و پرورش فهمیدن ، ابداع کردن و آفریدن است
70 - فرآیند یادگیری اغلب در حیطه شناختی و ذهنی خلاصه می شود                                                                                 70 - فرآیند یادگیری در تمام حیطه های شناختی ، عاطفی و روانی –  حرکتی  می باشد
71 - تربیت یعنی سازگار شدن دانش آموز با محیط است                                                                                                         71 - تربیت یعنی دانش آموز بتواند محیط را با خود سازگار نماید
72 - دانش آموز تسلیم محیط است                                                                                                                                        72 - دانش آموز از محیط برای رسیدن به اهداف خود استفاده می کند
73 - دانش آموزان مجبورند تا آن چه را که ما خواهان آن هستیم ، بدانند                                                                                          73 - دانش آموزان اجازه دارند احساس کنند چه چیزهایی را دوست دارند ، بدانند
74 - اکثر مطالبی که دانش آموزان یاد می گیرند کاربرد مستقیمی در زندگی فردی و اجتماعی آن ها ندارد                                           74 - دانش آموزان یاد می گیرند چگونه دیگران را دوست داشته باشند ، چگونه از زندگی لذت ببرند و ...
75 - به دست آوردن  قدرت مادی و کمیت زندگی مورد توجه است                                                                                    75 - کسب قدرت معنوی و کیفیت زندگی مورد تاکید است
76 - پرورش ذهنی مورد عنایت است                                                                                                                              76 - تربیت عقلانی مورد توجه است
77 - دانش آموز فعال نیست                                                                                                                                        77 - دانش آموز فعال است
78 - تدریس انجام می گیرد                                                                                                                                      78 - آموزش انجام می گیرد
79 - به دانش آموز اطلاعات ( ماهی ) می دهند                                                                                                              79 - به دانش آموز روش به دست آوردن اطلاعات ( ماهیگیری ) یاد می دهند
80 - به دانش آموز روش به دست آوردن اطلاعات یاد می دهند                                                                                                    80 - به دانش آموز روش تولید اطلاعات یاد می دهند
81 - به دانش آموز یاد داده می شود که چگونه در مقابل طوفان باد دیوار  و مانع بسازد                                                                     81 - به دانش آموز یاد داده می شود که چگونه در مسیر طوفان باد آسیاب بادی بسازد
82 - دانش آموز بایستی  به صرف شنیدن سخن  معلم و دستورات  دیگران چیزی یاد  بگیرد                                                        82 - دانش آموز فرصت دارد مطابق کنش وری تحول خویش بیاموزد . چنین آموزشی با دخالت و انتخاب دانش آموز همراه است
83 - محصول و نتیجه کمی یادگیری دانش آموزان اهمیت دارد                                                                                                 83 - کیفیت یادگیری و علاقه به دانستن  دانش آموزان اهمیت دارد
84 - دانش آموزان به علت این که از آن ها خواسته می شود که مطالب ما را یاد بگیرند ، مجبور به یادگیری هستند                            84 - دانش آموزان به علت کنجکاوی و  علاقه مندی به یادگیری و اشتهای اشباع ناپذیر برای دانستن ، یادگیری دارند
85 - کاربرد رقابت و توجه به نتیجه نهایی کار هر یک از دانش آموزان به تنهایی مورد نظر است                                                          85 - واداشتن دانش آموزان به انجام وظایفی که زمینه را برای مشارکت و سهیم شدن در کمک به دیگران و توجه به نتیجه نهایی در یک کار مشترک مطمح نظر است
86 - محصول تربیت بار آمدن افرادی مقلد ، بیزار از درس و مدرسه و فراری از دانش و دانستن است                                                    86 - تربیت دانش آموزانی خلاق ، با نشاط ، فعال ، مبتکر و آزاد اندیش است
87 - معلمان و دانش آموزان نماز می خوانند                                                                                                                  87 - معلمان و دانش آموزان اقامه نماز می کنند
88 - دانش آموزان وظیفه خود می دانند که نماز بخوانند                                                                                                88 - دانش آموزان به نماز خواندن احساس نیاز می کنند
89 - دانش آموزان نماز برای خدا می خوانند                                                                                                             89 - دانش آموزان برای سعادت دنیا و آخرت خود نماز  می خوانند
90 - دانش آموزان قرآن را می خوانند                                                                                                                         90 - دانش آموزان قرآن را حفظ می کنند
91 - دانش آموزان قرآن را حفظ می کنند                                                                                                                           91 - دانش آموزان قرآن را می فهمند
92 - دانش آموزان قرآن را می فهمند                                                                                                                         92 - دانش آموزان به قرآن عمل می کنند
93 - دانش آموزان صرفا ً برای زمان حال تربیت می شوند                                                                                                            93 - دانش آموزان نه تنها برای زمان حال ، بلکه برای شرایط بهتر در آینده تربیت می شوند
94 - دانش آموزان  برای بهتر آموختن تربیت می شوند                                                                                              94 - هر دانش آموز نه فقط برای بهتر آموختن که برای بهتر رفتار کردن تربیت می شود
95 - دانش آموزان فقط برای کسب مدرک تحصیلی  و شغل بالاتر تربیت می شوند                                                                           95 - دانش آموزان نه فقط برای کسب مدرک تحصیلی و شغل بالاتر ، بلکه برای کسب فضایل والای انسانی تربیت می شوند
96 - دانش آموزان فقط برای سازش با زندگی تربیت می شوند                                                                                                  96 - دانش آموزان نه فقط برای سازش با زندگی بلکه برای سازگاری با تحولات زندگی تربیت می شوند
97 - دادن اطلاعات و معلومات بیشتر به دانش آموزان موجب رشد و شکوفایی بیشتر آن ها می شود                                                  97 - راز اصلی موفقیت و پیشرفت واقعی دانش آموزان نه در کمیت و انبوه سازی اطلاعات ، بلکه در کیفیت ارایه ، زیبا سازی و سوال پردازی اطلاعات می باشد
98 - کتاب درسی برای استفاده چند ساله تهیه ، چاپ و در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد                                                          98 - منبع درسی متناسب با نیاز روز و پیشرفت های علمی حاصل به دانش آموزان معرفی می شود
99 - هر کتاب درسی معمولا یک مولف دارد                                                                                                               99 - هر کتاب درسی معمولا چند نویسنده دارد
100 - معلم فعال است                                                                                                                                       100 - معلم کمک به فراهم شدن شرایط لازم برای یادگیری دانش آموزان  می کند

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۳/۳۰
حسین حیدری تبار(استرون)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی