کارکردهای مدیریت

۶ مطلب در مهر ۱۴۰۱ ثبت شده است

226 - اولویت نگاهت به فعالیت معلم در کلاس درس باشد تا به طرح درس او

227 - اواویت نگاهت به تشویق در جمع و توبیخ در تنهایی تا به تذکر در جمع و قدردانی در خفا

228 اولویت نگاهت به داشتن توجه متفاوت به پدیده های مختلف باشد تا به داشتن توجه یکسان به پدیده های مختلف

229 اولویت نگاهت به این باشد که انجام دادن چه کاری درست است تا به اینکه حق با کیست

230 اولویت نگاهت برای شناخت افراد، نحوه ی رفتار آنها با زیردستان شان باشد تا به رفتارشان با همتایان شان

231 اولویت نگاهت به تمرکز بر تغییر باشد تا به نتایج

232 اولویت نگاهت بر انجام دادن کارهای درست باشد  دتا به رست انجام دادن کارها

233 اولویت نگاهت بر تمرکز بر ساختن شرایط جدید باشد تا به جنگیدن با شرایط کهنه و گذشته

234 اولویت نگاهت بر تربیت رهبران جدید باشد تا به پرورش پیرو

235 اولویت نگاهت بر درک افراد باشد تا به شناخت(شناسایی) آنها

236 اولویت نگاهت بر ساخت آینده باشد تا به پیش بینی آن

237 اولویت نگاهت بر تفکر و صحبت در باره ی راه حل ها باشد تا به تفکر در باره ی مسایل و مشکلات

238 اولویت نگاهت در راه اندازی یک کسب و کار ایجاد تغییر و تفاوت باشد تا به پول درآوردن

239 اولویت نگاهت بر درک و فهم صحیح رفتار افراد باشد تا به خشم و نداشتن تحمل آنها

240 اولویت نگاهت برای به دست آوردن صلح به درک و فهم باشد تا به زور و اجبار

241 اولویت نگاهت به تغییر خودت باشد تا به تغییر دنیا

242 اولویت نگاهت به چرایی تولدت و زندگیت باشد تا به روز تولدت

243 اولویت نگاهت به، به چالش کشیدن وضع موجود باشد تا مدیریت آن

244 اولویت نگاهت به پذیرفتن محدویت های خود(برای عبور از آنها) باشد تا نادیده گرفتن آنها

245 اولویت نگاهت به گفتن«برویم» باشد تا به«برو»

246 اولویت نگاهت به خلق بازار باشد تا به پاسخ دادن به نیاز بازار

247 اولویت نگاهت به انجام دادن کارهای مهم باشد تا به کارهای فوری

248 اولویت نگاهت به تمرکز بر اصلاح اشتباهات خود باشد تا به اصلاح سایرین

249 اولویت نگاهت به هوشمندانه کارکردن باشد تا به سخت کارکردن

250 اولویت نگاهت به چگونه یادگرفتن باشد تا به یادگیری

251 اولویت نگاهت به تفکر فازی(پیوستاری ) باشد تا به تفکردیجیتالی(صفر ویک ) چون علاوه سیاه و سفید، خاکستری هم هست.

252 اولویت نگاهت به منافع بلند مدت باشد تا به لذات زودگذر

253 اولویت نگاهت به قلبت باشد که چه کسی را دوست دارد(چون قلب فقط می تواند یکی را دوست داشته باشد) تا به چشمت که می تواند خیلی را دوست داشته باشد

254 اولویت نگاهت به سرمایه گذاری در مشاغل(در زمان کثرت نیروی انسانی و بالا بودن نرخ بیکاری) نیرو بر باشد تا به مشاغل سرمایه بر

255 اولویت نگاهت به خرد(چون خردقوه تمیز درستی کارهایی است که آینده مطلوب رانیزتضمین می کنند و این خود مستلزم درک و تشخیص ارزشها و داوری است) تا به دانش(چون دانش به پرسش های چگونه وچراپاسخ می دهدو راهنمای درست انجام دادن کارهاست)

256 اولویت نگاهت به حدود حجاب باشد تا به نوع حجاب

257 اولویت نگاهت به آنچه یادگیرنده نیاز دارد و می خواهد یاد بگیرد باشد تا به آنچه می دانید یا دوست دارید آموزش دهید

258 اولویت نگاهت به تزکیه باشد تا به تهذیب

259 اولویت نگاهت به پاسخ به بحران باشد تا به واکنش به آن

260 اولویت نگاهت به نحوه ی اجرای عدالت باشد تا به برقراری عدالت

261 اولویت نگاهت به آموزش باشد تا به تدریس

262 اولویت نگاهت به یادگیری حکمت باشد تا کسب دانش و محفوظات

263 اولویت نگاهت به گفتن کلمات مثبت در باره ی خودت باشد تا به توقع شنیدن کلمات مثبت از دیگران

264 اولویت نگاهت در روابط خود با دیگران؛ حمایتگری، مذاکره کننده، شنوا، اطلاعات دهنده، احترام گذار و گشاده رو یی باشد تا به کنترلگری و مجبورسازی دیگران یا احساس مالکیت نسبت به آنها داشتن

265 اولویت نگاهت به کنترل درونی باشد تا به کنترل بیرونی

266 اولویت نگاهت به یادگرفته های فراگیران باشد تا به نمرات کسب شده ی آنها

267 اولویت نگاهت به یادگرفته هایی باشد که به رفتار مبدل شده اند تا به صرف داشتن یادگیری

268 اولویت نگاهت به عشق فرد به خودش باشد تا به عشق او به دیگران

269 اولویت نگاهت در تشویق و توبیخ متوجه عملکرد افراد باشد تا متوجه شخصیت آنها

270 اولویت نگاهت به طرز فکر افراد باشد تا به رفتارهای آنها

271 اولویت نگاهت به تحول باشد تا به تغییر

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ مهر ۰۱ ، ۰۹:۵۸
حسین حیدری تبار(استرون)

دور زدن ممنوع!

     وقتی یک مدیر ارشد در برخورد با یک مراجعه کننده(می تواند یک کارمند همکار باشد یا یک ارباب رجوع که بدون رعایت مسیر تعریف شده ی اداری رجوع کند ) که شکایتی دارد یا گزارشی مطرح می کند، مدیر و یا کارشناس رده پایین تر را دور می زند و خود راسا اقدام و یا اظهار نظر(در حضور مراجع) می کند، گرچه گاهی اوقات این رفتار او از روی حسن نیت می باشد نه مداخله، اما بهتر آن است که پس از مواجه با موضوع، ابتدا به سراغ کارمند ذی ربط برود و نظر او را جویا شود. این طور علاوه بر اینکه موقعیت مدیر خود را تضعیف نکرده، مشکل را نیز به حال خود رها نکرده است. بهترین برخوردها با این موضوع، در بیشتر موارد در محدوده همین چند جمله خلاصه می شود، یعنی؛ شما ابتدا با برخوردی مناسب از تکرار عمل دور زدن مدیر جلوگیری کرده اید، از طرفی هم در جلسات خصوصی مسائل را از مدیریت پیگیری و خواهان پاسخ می شوید.

    فراموش نکنیم تضعیف مدیران و سرپرستان زیر مجموعه حاصلی جز بی نظمی، از هم پاشیدن سیستم کاری، کاهش سرعت فرآیندهای کاری، بهره وری پایین، افزایش حجم کارهای شما(مدیر ارشد) به طوری که باید ریزترین مسائل نیز با نظر شما اجرا گردد و … را به دنبال نخواهد داشت. بکوشید سیستم کاری شما تقویت شود تا بهره وری سیستم بهبود یابد.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ مهر ۰۱ ، ۱۵:۱۰
حسین حیدری تبار(استرون)

صفر مطلق در آموزش و پرورش؟

         در آموزش و پرورش صفر مطلق نداریم و اگر دانش آموزی صفر بگیرد این صفر نسبی است(مگر اینکه آزمون های ما استاندارد باشند که ساختن آنها بسیار مشکل و در مدارس مورد استفاده قرار نمی گیرند) یعنی این فراگیر در این سئوالات امتحانی یا در این آزمون نمره نگرفته است و اگر پرسشهای دیگری از او پرسیده می شد چه بسا که به آنها درست پاسخ می داد پس حتی نمره صفر هم به معنی اینکه این فرد هیچ چیز یاد نگرفته نیست. و در مقابل هم نمره 20 به مفهوم اینکه متعلم همه ی محتوی را یاد گرفته نیست بلکه یادگیرنده ما در پاسخگویی به این پرسش ها 20 گرفته و اگر سئوالات دیگری از او می پرسیدیم چه بسا که ناتوان از جوابگویی بود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ مهر ۰۱ ، ۱۵:۰۷
حسین حیدری تبار(استرون)

آموزش تخصصی و غیر تخصصی

          آموزش و پرورش به دو بخش تخصصی و غیر تخصصی تقسیم می شود. معمولا در هر کشوری تا پایه یا دوره ی تحصیلی را به آموزش غیر تخصصی، اختصاص می دهند که هم برای دولت ها و هم برای شهروندان همزمان نسبت بهم، هم دارای حق هستند و هم تکلیف دارند. و به 3 نام خوانده می شود یا به بیان دیگر دارای سه ویژگی است: 1) عمومی است یعنی شامل آموزش های غیر تخصصی است که هر شهروندی برای داشتن زندگی عادی در اجتماع نیاز به دانستن آنها دارد. 2) همگانی است یعنی همه ی افراد ملت را شامل می شود و همه حق دارند آن را دریافت کنند. 3) اجباری است یعنی هم همه ی افراد ملزم به دریافت این نوع آموزش هستند و هم دولت ها موظف به فراهم کردن آن برای همه(تا جایی که در برخی از کشورها برای الزام خانواده ها برای فرستادن بچه های خویش به مدرسه از قوه ی قهریه استفاده می کنند). و در این نوع آموزش؛ دانش آموزان در صورت کسب نکردن نمره ی قبولی در درس یا دروسی، مجبور به تکرار پایه نمی شود، و ضمن ارتقا به پایه بالاتر درس یا دروس افتاده را همزمان با شرکت در کلاس های تقویتی مجددا می گذراند. به نظر می رسد در کشور ما، هم خانواده ها و هم دولت ها به این موضوع کم توجه بوده اند و شاید مشکلات مورد مشاهده در فرهنگ عمومی جامعه نیز ناشی از این اهمال است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ مهر ۰۱ ، ۱۵:۰۲
حسین حیدری تبار(استرون)

تفاوت ویژگی های افراد مشغول و گرفتار با خصوصیات افراد بهره ور

1 افراد مشغول و گرفتار همه ی مسئولیت ها را بر عهده می گیرند - افرد بهره ور می دانند چه موقع تفویض اختیار کنند.

2 افراد مشغول و گرفتار به هر تقاضایی جواب مثبت می دهند - افرد بهره ور می دانند چه موقع «نه» بگویند.

3 افراد مشغول و گرفتار دارای اهداف متعددی هستند - افرد بهره ور دارای اولویت های مشخصی هستند.

4 افراد مشغول و گرفتار خواهان نظرات دیگران اند - افرد بهره ور اهل عمل اند.

5 افراد مشغول و گرفتار از نداشتن زمان گله مندند - افرد بهره ور زمان خود را به امور مهم اختصاص می دهند.

6 افراد مشغول و گرفتار به سرعت پاسخی ارایه می کنند - افرد بهره ور به طور دقیق< روی موضوع > تفکر می کنند.

7 افراد مشغول و گرفتار همیشه از گرفتاری ها شاکی اند - افرد بهره ور اجازه می دهند نتایج، خود سخن بگویند.

8 افراد مشغول و گرفتار دارای اولویت های متعددی هستند - افرد بهره ور و کارآمد دارای مجموعه ای از اولویت های مشخص هستند.

9 افراد مشغول و گرفتار هرگز زمان ندارند - افرد بهره ور زمان را برای چیزهایی که به آنها در دستیابی به اهداف شان کمک می کند، مدیریت می کنند.

10 افراد مشغول و گرفتار دست به انجام دادن کارهای مختلفی می زنند - افرد بهره ور بر یک هدف متمرکزاند.

11 افراد مشغول و گرفتار ماموریت مشخصی ندارند - افرد بهره ور دارای ماموریتی هستند که با قدرت تمام پیگیری می کنند.

12 افراد مشغول و گرفتار در باره ی تغییرات آتی صحبت می کنند - افرد بهره ور دایما در حال رشدند و تغییرات را رقم می زنند.

13 افراد مشغول و گرفتار خواهان آنند که افراد اطراف شان مشغول و گرفتار باشند - افرد بهره ور خواهان آنند که افراد اطراف شان بهره ور باشند.

دکتر مهدی صانعی

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ مهر ۰۱ ، ۱۴:۵۴
حسین حیدری تبار(استرون)

اولویت نگاهت به ........... باشد تا به ........... (8)217 - اولویت نگاهت به سئوالاتی باشد که افراد می کنند، باشد تا به پاسخ هایی را که می دهند

218 - اولویت نگاهت به بهره ور بودن باشد تا به مشغول بودن

219 - اولویت نگاهت به کار کردن برای یک دلیل خوب باشد تا به برای یک رئیس خوب یا دریافت حقوق ماهیانه

220 - اولویت نگاهت به کار کردنی باشد که شما را شایسته قدردانی می کند تا به کار کردنی که برای قدردانی است

221 - اولویت نگاهت به این باشد که امروز چه کاری انجام دهی که تو را برای فردا آماده و مهیا می سازد تا به این که فردا چه کاری باید انجام شود

222 - اولویت نگاهت به اجتناب از مساله باشد تا به حل آن

223 - اولویت نگاهت به دانستن همه ی سئوالات باشد تا به دانستن همه ی پاسخ ها

224 - اولویت نگاهت به سرشت و شخصیت افراد باشد تا به توانایی های آنها

225 - اولویت نگاهت به عفت باشد تا به حجاب

226 - اولویت نگاهت به عقل افراد باشد تا  به هوش انها

227 - اولویت نگاهت به احترام و اعتماد متقابل و مراقبت افراد از یکدیگر در تیم باشد تا به صرف کار کردن آنها با یکدیگر

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ مهر ۰۱ ، ۰۸:۳۹
حسین حیدری تبار(استرون)