کارکردهای مدیریت

۹ مطلب در بهمن ۱۳۹۸ ثبت شده است

101 نکته کاربردی در ارﺗﺒﺎط ﻣﺆﺛﺮ (3)

68 - اﻋﻀﺎی ﺗﯿﻢ ﻣﺬاﮐﺮه را از ﺑﯿﻦ ﺗﯿﭙﻬﺎی ﺷﺨﺼﯿﺘﯽ ذاﺗﺎً ﻣﺘﻔﺎوت اﻧﺘﺨﺎب ﮐﻨﯿﺪ                                                                 69 - در ﻣﻮرد ﻧﺘﯿﺠﻪ ﻣﻄﻠﻮب و ﻧﺤﻮه رﺳﯿﺪن ﺑﻪ آن ﺑﻪ دﻗﺖ ﻓﮑﺮ ﮐﻨﯿﺪ                                                                             70 - اﻃﻼﻋﺎت ﺳﻮدﻣﻨﺪ را ﺑﺎ ﺗﺎﻣﯿﻦ ﮐﻨﻨﺪﮔﺎن ﻣﺒﺎدﻟﻪ ﮐﻨﯿﺪ. ﻣﻤﮑﻦ اﺳﺖ در ﺑﻠﻨﺪﻣﺪت ﺑﺘﻮاﻧﯿﺪ ﻣﻌﺎﻣﻠﻪ ﺑﻬﺘﺮی را اﻧﺠﺎم دﻫﯿﺪ  71 - ﺑﻪ ﯾﺎد داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﯿﺪ ﮐﻪ اﮐﺜﺮ اﻋﺘﺼﺎﺑﺎت ﮐﺎرﮐﻨﺎن ﺑﻪ دﻟﯿﻞ ﻋﺪم ﭘﺮداﺧﺖ ﺣﻘﻮق و دﺳﺘﻤﺰد اﺳﺖ

72 - رﺣﻢ ﻧﮑﻨﯿﺪ! ﮐﻠﯿﻪ ﮐﻠﻤﺎت ﻏﯿﺮ ﺿﺮوری را از ﮔﺰارش ﺧﻮد ﺣﺬف ﮐﻨﯿﺪ                                                                               73 - ﮔﺰارشﻫﺎ را ﻣﺘﻨﺎﺳﺐ ﺑﺎ داﻧﺴﺘﻪﻫﺎی ﺧﻮد در ﻣﻮرد ﺧﻮاﻧﻨﺪﮔﺎن ﺗﻨﻈﯿﻢ ﮐﻨﯿﺪ                                                                  74 - ﻓﺮﺻﺖ اراﺋﻪ ﺷﻔﺎﻫﯽ ﮔﺰارش ﺑﻪ ﻣﺨﺎﻃﺒﺎن را از دﺳﺖ ﻧﺪﻫﯿﺪ                                                                                      75 - از اﻇﻬﺎرﻧﻈﺮﻫﺎ ﯾﺎ ﻧﺘﯿﺠﻪ ﮔﯿﺮیﻫﺎی ﺑﯽ اﺳﺎس و ﺑﺪون ﭘﺸﺘﻮاﻧﻪ ﺧﻮدداری ﮐﻨﯿﺪ                                                                      76 - ﻓﻬﺮﺳﺘﯽ از اﺳﺎﻣﯽ ﻫﻢ ﭘﯿﻤﺎنﻫﺎی ﺧﻮد را ﺑﺮای ﺗﻨﻈﯿﻢ ﻃﺮح ﭘﯿﺸﻨﻬﺎدی و ﺣﻤﺎﯾﺖ از آن ﺗﻬﯿﻪ ﮐﻨﯿﺪ

77 - ﺻﺎدﻗﺎﻧﻪ از ﺧﻮد ﺳﺆال ﮐﻨﯿﺪ ﮐﻪ ﭼﺮا ﻣﻤﮑﻦاﺳﺖ ﯾﮏ ﻃﺮح ﭘﯿﺸﻨﻬﺎدی ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ، و ﻃﺮح دﯾﮕﺮ ﺑﺎﺷﮑﺴﺖ روﺑﻪ رو ﺷﻮد                                                                                                                                                                          78 - ﺑﺮای ﻗﺒﻮﻻﻧﺪن ﻃﺮح ﭘﯿﺸﻨﻬﺎدی ﺧﻮد از ﺗﮑﻨﯿﮏﻫﺎی ﻓﺮوش ﻧﺮم اﺳﺘﻔﺎده ﮐﻨﯿﺪ                                                                79 - در ﮔﺰارش ﯾﺎ ﻃﺮح ﺧﻮد از ﻋﻨﺎوﯾﻦ و ﺷﺮح ﺗﺼﻮﯾﺮﻫﺎی ﮔﻮﯾﺎ و ﺑﺎ ﻣﻌﻨﯽ اﺳﺘﻔﺎده کنید - اﻓﺮاد اﯾﻦ ﻗﺴﻤﺖﻫﺎ را اول ﻣﯽ ﺧﻮاﻧﻨﺪ

80 - در ﺻﻮرت اﻣﮑﺎن ﻫﻤﯿﺸﻪ اﺳﻨﺎد و ﻣﺪارک را ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از ﺗﺼﺎوﯾﺮ رﻧﮕﯽ، ﻧﻤﻮدار و ﭼﺎرت ﺗﻬﯿﻪ ﮐﻨﯿﺪ                                    81 - ﺑﺮ ﻣﺮاﺣﻞ ﮐﺎر ﻃﺮاﺣﯽ ﻧﻈﺎرت ﻣﺴﺘﻤﺮ داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﯿﺪ ﺗﺎ در ﺻﻮرت ﻧﯿﺎز ﺑﺘﻮاﻧﯿﺪ اﺷﮑﺎﻻت را ﺑﻪ ﻣﻮﻗﻊ رﻓﻊ و ﺗﻮﺿﯿﺤﺎت ﻻزم را ﺑﻪ ﻣﻮﻗﻊ اراﺋﻪ ﮐﻨﯿﺪ                                                                                                                                              82 - ﻗﺒﻞ از ﺗﺼﻤﯿﻢ ﮔﯿﺮی ﻧﻬﺎﯾﯽ در ﻣﻮرد آرم ﺷﺮﮐﺖ، ﻧﻈﺮ اﻓﺮاد ﻣﻮﺛﻖ ﺧﺎرج از ﺳﺎزﻣﺎن را ﺟﻮﯾﺎ ﺷﻮﯾﺪ                               83 - ﺑﯿﺎﻧﯿﻪﻫﺎی رﺳﺎﻟﺖ و ﭼﺸﻢ اﻧﺪاز را ﮐﻮﺗﺎه و ﻋﻤﻠﯿﺎﺗﯽ ﺑﯿﺎن ﮐﻨﯿﺪ

84 - وب ﺳﺎﯾﺖ ﺷﺮﮐﺖﻫﺎی ﺑﺰرگ را ﭼﮏ ﮐﻨﯿﺪ ﺗﺎ ﺑﻔﻬﻤﯿﺪ دﯾﮕﺮان ﭼﻪ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ                                                           85 - از ﮐﺎرﻣﻨﺪان رواﺑﻂﻋﻤﻮﻣﯽ ﺑﺨﻮاﻫﯿﺪ ﻣﻮﻗﻌﯿﺖﻫﺎی دﺷﻮار رﺳﺎﻧﻪ ای را رﻓﻊ و رﺟﻮع ﮐﻨﻨﺪ                                             86 - ﻫﻨﮕﺎم ﺑﺮﺧﻮرد ﺑﺎ ﯾﮏ روزﻧﺎﻣﻪ ﻧﮕﺎر ﻣﺘﺨﺎﺻﻢ ﺧﻮﻧﺴﺮدی ﺧﻮد را ﺣﻔﻆ ﮐﻨﯿﺪ و ﭼﯿﺰی ﻧﮕﻮﯾﯿﺪ ﮐﻪ رواﺑﻂ ﻋﻤﻮﻣﯽ خوب شما خدشه دار کند

87 - اﮔﺮ اﺧﺒﺎر ﺑﺪی ﺷﻨﯿﺪﯾﺪ، واﻗﻌﯿﺖ را ﺑﭙﺬﯾﺮﯾﺪ و دﯾﮕﺮان را ﻧﯿﺰ ﺑﻪ ﻗﺒﻮل آن ﺗﺸﻮﯾﻖ ﮐﻨﯿﺪ                                                     88 - اﮔﺮ ﻣﯽﺧﻮاﻫﯿﺪ ﻧﻈﺮ ﺑﺮﺧﯽ روزﻧﺎﻣﻪﻫﺎ و ﻣﺠﻼت را ﺑﻪ ﺧﻮد ﺟﻠﺐ ﮐﻨﯿﺪ، ﻗﺒﻼً آﻧﻬﺎ را ﺑﺨﺮﯾﺪ و ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﮐﻨﯿﺪ                            89 - ﻃﻮری ﺟﻠﻮی دورﺑﯿﻦ و ﻣﯿﮑﺮوﻓﻮن ﻗﺮار ﺑﮕﯿﺮﯾﺪ ﮐﻪ ﮔﻮﯾﯽ در ﻣﻘﺎﺑﻞ دوﺳﺘﺎن ﺻﻤﯿﻤﯽﺧﻮد ﻫﺴﺘﯿﺪ

90 - اﮔﺮرواﺑﻂ ﺧﻮﺑﯽ ﺑﺎ ﻣﻄﺒﻮﻋﺎت دارﯾﺪ، ﺑﻪ ﻧﺤﻮ اﺣﺴﻦ از آن اﺳﺘﻔﺎده ﮐﻨﯿﺪ                                                                      91 - ﻣﺤﺼﻮل ﺷﻤﺎ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﺎ وﻋﺪهﻫﺎﯾﺘﺎن ﻣﻄﺎﺑﻘﺖ داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ، در ﻏﯿﺮ اﯾﻦ ﺻﻮرت ﺗﺒﻠﯿﻐﺎت ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ آﻣﯿﺰ ﻧﺨﻮاﻫﺪ ﺑﻮد              92 - آﮔﻬﯽﻫﺎی ﺗﺒﻠﯿﻐﺎﺗﯽ ﺧﻮد را ﺑﺎ ﻫﺪف اﯾﺠﺎد ﺣﺪاﮐﺜﺮ ﺗﺎﺛﯿﺮ ﻣﻄﻠﻮب ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ رﯾﺰی ﮐﻨﯿﺪ                                                    93 تا می توانید خلاق باشید - ﺑﺎ ﺑﻮدﺟﻪ اﻧﺪک ﻧﯿﺰ ﻣﯽﺗﻮاﻧﯿﺪ ﻣﻮﻓﻖ ﺷﻮﯾﺪ

94 - از ﻃﺮﯾﻖ ﺗﺸﮑﯿﻞ ﺟﻠﺴﻪ ﺑﺎ ﻣﺼﺮفﮐﻨﻨﺪﮔﺎن ﻣﯽﺗﻮاﻧﯿﺪ ﻗﺒﻞ از اﻧﺘﺸﺎرآﮔﻬﯽ ﺗﺄﺛﯿﺮ آن را ﺗﺴﺖ ﮐﻨﯿﺪ                                       95 - در ﮔﺮدﻫﻤﺎﯾﯽﻫﺎی دوﺳﺘﺎﻧﻪ ﻣﺤﯿﻂ ﮐﺎر ﺷﺮﮐﺖ ﮐﻨﯿﺪ ﺗﺎ ﺑﺘﻮاﻧﯿﺪ از ﮐﺎرﮐﻨﺎن ﺑﺎزﺧﻮرد ﻏﯿﺮرﺳﻤﯽ ﺑﮕﯿﺮﯾﺪ                    96 - ﺑﺮای اﺳﺘﻔﺎده از ﺗﮑﻨﯿﮏﻫﺎی رﺳﺎﻧﻪ ای ﻗﺎﺑﻞ اﺳﺘﻔﺎده در داﺧﻞ ﺳﺎزﻣﺎن از اﻓﺮاد ﺣﺮﻓﻪ ای ﻣﺸﺎوره ﺑﮕﯿﺮﯾﺪ                  97 - ﺑﺮای ﺟﻠﺐ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﮐﺎرﮐﻨﺎن، آرم ﺷﺮﮐﺖ را روی ﮐﻠﯿﻪ ﻟﻮازم اﻟﺘﺤﺮﯾﺮ ﺷﺮﮐﺖ درج ﮐﻨﯿﺪ                                         98 - ﺑﺒﯿﻨﯿﺪ ﮐﺪام ﯾﮏ از ﻫﻤﮑﺎران ﺑﯿﺶ از ﻫﻤﻪ در ﺑﺮﻗﺮاری ارﺗﺒﺎط ﻣﻬﺎرت دارﻧﺪ                                                          99 - اﮔﺮ ﻣﯽﺧﻮاﻫﯿﺪ از ﮐﺎرﮐﻨﺎن ﺧﻮد ﭘﺎﺳﺦﻫﺎی ﺻﺮﯾﺢ و ﺻﺎدﻗﺎﻧﻪ درﯾﺎﻓﺖ ﮐﻨﯿﺪ، ﺻﺮﯾﺢ و ﺻﺎدﻗﺎﻧﻪ ﺑﺎ آﻧﻬﺎ ﺻﺤﺒﺖ ﮐﻨﯿﺪ

100 - ﮔﺎﻫﯽ اوﻗﺎت ﺑﯿﺶ از ﯾﮑﯽ دو ﻣﻮرد ﺷﮑﺎﯾﺖ در ﺧﺼﻮص ﻣﻮﺿﻮﻋﯽ واﺣﺪ ﻣﯿﺘﻮاﻧﺪ ﺣﺎﮐﯽ از ﻧﺎرﺿﺎﯾﺘﯽ ﻋﻤﻮﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ   101 - اﮔﺮ ﻓﻘﻂ ﺑﺎزﺧﻮرد ﻣﺜﺒﺖ ﻣﯽﮔﯿﺮﯾﺪ، اﺣﺘﻤﺎﻻً ﻫﻤﻪ ﺣﻘﺎﯾﻖ را ﺑﻪ ﺷﻤﺎ ﻧﻤﯽ ﮔﻮﯾﻨﺪ.                                                                                                                 ﻣﻨﺒﻊ: ارﺗﺒﺎط ﻣﻮﺛﺮ  ﻧﻮﯾﺴﻨﺪه: راﺑﺮت ﻫﻠﺮ ﻣﺘﺮﺟﻢ: ﺳﻌﯿﺪ ﻋﻠﯿﻤﯿﺮزاﯾﯽ

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ بهمن ۹۸ ، ۰۸:۰۶
حسین حیدری تبار(استرون)

35 - وﻗﺘﯽ ﺑﺮای ﮐﺴﯽ ﭘﯿﻐﺎم ﺗﻠﻔﻨﯽ ﻣﯽﮔﺬارﯾﺪ ﺣﺘﻤﺎ در اﻧﺘﻬﺎ ﻧﺎم و ﺷﻤﺎره ﺗﻤﺎسﺧﻮد را ﻣﺠﺪداً ﺗﮑﺮار ﮐﻨﯿﺪ                                                                                                                          36 - ﭘﯿﻐﺎم ﺿﺒﻂ ﺷﺪه ﺑﺮروی دستگاه منشی تلفن را بنا به ضرورت عوض کنید

37 - از ﺗﻮﺻﯿﻪ ﻣﺘﺨﺼﺼﺎن ﺑﺮای ﺑﻬﺮه ﺑﺮداری ﺑﻬﯿﻨﻪ از ﺗﮑﻨﻮﻟﻮژی اﻃﻼﻋﺎت(IT ) اﺳﺘﻔﺎده ﮐﻨﯿد     38 - ﺷﯿﻮهﻫﺎی ﺟﺪﯾﺪ ﺑﻬﺮه ﺑﺮداری از اﯾﻨﺘﺮﻧﺖ را آزﻣﺎﯾﺶ ﮐﻨﯿﺪ                                                39 از وﯾﮋﮔﯽ«ﭘﺎﺳﺦ»  e-mailﺑﺮای ﺗﺴﺮﯾﻊ در ﭘﺎﺳﺦ ﮔﻮﯾﯽ ﺑﻪ ﭘﯿﺎمﻫﺎ اﺳﺘﻔﺎده ﮐﻨﯿﺪ             40 - ﻫﻨﮕﺎم ﻧﻮﺷﺘﻦ ﻧﺎﻣﻪ ﯾﺎ ﮔﺰارش ﺧﻮاﻧﻨﺪه را پیش روی خود تصور کنید

41 - ﻧﻮﺷﺘﻦ ﭘﺎﺳﺦﻫﺎی ﻋﺎدی و روزﻣﺮه را ﺑﻪ ﻋﻬﺪه ﯾﮑﯽ از دﺳﺘﯿﺎران ﺧﻮد ﺑﮕﺬارﯾﺪ   

42 - از ﻟﻐﺎت ﭘﯿﭽﯿﺪه، ﻏﯿﺮ ﻣﺼﻄﻠﺢ، ﯾﺎ ﻣﺒﻬﻢ اﺳﺘﻔﺎده ﻧﮑﻨﯿﺪ ﺑﻪ ﮐﺎر ﺑﺮدن اﯾﻦ ﻗﺒﯿﻞ ﻟﻐﺎت درک ﻣﻨﻈﻮر را ﺑﺮای ﺧﻮاﻧﻨﺪه دﺷﻮار ﻣﯽ کند                                                                                   43 - ﻗﺒﻞ از ﻧﻮﺷﺘﻦ ﻧﺎﻣﻪ ﻓﮑﺮ ﺧﻮد را ﻧﻈﻢ ﺑﺪﻫﯿﺪ و در ﺻﻮرت ﻟﺰوم ﯾﺎدداﺷﺖ ﺑﻨﻮﯾﺴﯿﺪ               44 - دادن آزادی ﻋﻤﻞ ﺑﯿﺶ از ﺣﺪ ﺑﻬﺘﺮ از ﺳﻠﺐ ﺑﯿﺶ از ﺣﺪ آن اﺳﺖ                                       45 - از ﺗﻮﺟﯿﻪ ﺑﯿﺶ از اﻧﺪازه ﮐﺎرﮐﻨﺎن اﺟﺘﻨﺎب ﮐﻨﯿﺪ ﺗﺎ آﻧﻬﺎ ﻓﺮﺻﺖ اﺳﺘﻔﺎده از اﺑﺘﮑﺎر ﻋﻤﻞ ﺧﻮد را داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ                                                                                                             46 - اﮔﺮ اﺣﺴﺎس ﮐﺮدﯾﺪ ﮐﻪ ﻧﺤﻮه ﺗﻮﺟﯿﻪ ﭘﺮوژه ﻣﺆﺛﺮ ﻧﺒﻮده اﺳﺖ، ﺑﻼﻓﺎﺻﻠﻪ ﯾﮏ ﺟﻠﺴﻪ ﺗﻮﺟﯿﻬﯽ دﯾﮕﺮ ﺗﺮﺗﯿﺐ دﻫﯿﺪ                                                                                                   47 - از ﮐﻠﯿﻪ ﻣﺪﻋﻮﯾﻦ ﺑﺨﻮاﻫﯿﺪ ﺑﺎ آﻣﺎدﮔﯽ ﮐﺎﻣﻞ در ﺟﻠﺴﻪ ﺣﺎﺿﺮ ﺷﻮﻧﺪ

48 - ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﯿﺪ ﮐﻪ «ﺟﻠﺴﻪ ﺧﻮب» ﺟﻠﺴﻪ ای اﺳﺖ ﮐﻪ ﻧﺘﺎﯾﺠﯽ را در ﺑﺮ داﺷﺘﻪ اﺳﺖ                                                                                                                                     49 - ﺑﻪ ﺻﺤﺒﺖ ﮐﺎرﻣﻨﺪان ﺧﻮد ﮔﻮش دﻫﯿﺪ. از ﻃﺮﯾﻖ ﻣﺮﺑﯽﮔﺮی ﯾﺎ ﻣﺸﺎوره ﻣﯽﺗﻮان ﺑﻪ راه ﺣﻞﻫﺎی ﻣﻨﺎﺳﺒﯽ ﺑﺮای رﻓﻊ ﻧﺎرﺿﺎﯾﺘﯽ دﺳﺖ ﯾﺎﻓﺖ                                                                     50 - ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﻣﺸﮑﻼت ﮐﺎرﻣﻨﺪان ﺧﻮد ﻫﺸﯿﺎر ﺑﺎﺷﯿﺪ. اﯾﻦ ﻣﺸﮑﻼت ﺑﺮ ﻋﻤﻠﮑﺮد آﻧﻬﺎ ﺗﺄﺛﯿﺮ ﮔﺬار ﺧﻮاﻫﻨﺪ ﺑﻮد                                                                                                                              51 - ﮐﻠﯿﻪ اوراق ﻣﺮﺑﻮﻃﻪ را ﻗﺒﻞ از شروع جلسه توزیع کنید

52 - اﮔﺮ ﺟﻠﺴﻪ ای ﻋﻤﺪﺗﺎً ﺑﺮای ﺗﺼﻤﯿﻢ ﮔﯿﺮی ﺗﺸﮑﯿﻞ ﺷﺪه اﺳﺖ، ﺳﻌﯽ ﮐﻨﯿﺪ ﺣﺘﻤﺎً ﺑﻪ اﺗﺨﺎذ ﺗﺼﻤﯿﻢ ﻣﻨﺘﻬﯽ ﺷﻮد                                                                                                              53 - اﮔﺮ ﺷﻤﺎ رﯾﺎﺳﺖ ﺟﻠﺴﻪ را ﺑﺮ ﻋﻬﺪه دارﯾﺪ، از اﯾﻦ ﻣﻮﻗﻌﯿﺖ ﺑﻪ ﻧﻔﻊ ﺧﻮد اﺳﺘﻔﺎده ﻧﮑﻨﯿﺪ        54 - درﺻﻮرت ﻣﻘﺘﻀﯽ از ﺷﻮﺧﯽ و ﻣﺰاح ﺑﺮای رﺳﯿﺪن ﺑﻪ اﺗﻔﺎق ﻧﻈﺮ اﺳﺘﻔﺎده ﮐﻨﯿﺪ                   55 - ﺣﺘﻤﺎ ﻣﺤﺪوده زﻣﺎﻧﯽ ﻫﺮ ﯾﮏ از ﻣﻮﺿﻮﻋﺎت دﺳﺘﻮر ﺟﻠﺴﻪ را رﻋﺎﯾﺖ ﮐﻨﯿﺪ                           56 - ﺑﻪ ﺟﺎی ﻃﻮﻻﻧﯽ ﮐﺮدن ﺻﺤﺒﺖ ﺳﻌﯽ ﮐﻨﯿﺪ ﺳﺨﻨرانی خود را قبل از پایان وقت خاتمه دهید

57 - ﭘﺸﺘﯿﺒﺎن ﻫﺎی ﻓﯿﺰﯾﮑﯽ(ﯾﺎ ﺣﺪاﻗﻞ ذﻫﻨﯽ )دراﺧﺘﯿﺎر داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﯿﺪ ﺗﺎ در ﺻﻮرت از کارافتادن وسایل سمعی بصری بتوانید از آنها استفاده کنید

58 - اﮔﺮ ﺳﺆال ﮐﺮدن از ﺷﻤﺎ روﻧﺪ ﺳﺨﻨﺮاﻧﯽ را ﮐﻨﺪ ﻣﯽﮐﻨﺪ، ﺷﻤﺎ ازﻣﺨﺎﻃﺒﺎن ﺳﺆال ﮐﻨﯿﺪ          59 - ﺣﺪاﮐﺜﺮ ﺑﯿﻦ 20 ﺗﺎ54 دﻗﯿﻘﻪ (ﯾﻌﻨﯽ ﺑﻪ اﻧﺪازه داﻣﻨﻪ ﺗﻮﺟﻪ ﯾﮏ ﻓﺮد ﻣﻌﻤﻮﻟﯽ )ﺻﺤﺒﺖ ﮐﻨﯿﺪ   60 - در ﺻﻮرت اﻣﮑﺎن ﯾﮏ ﺳﺨﻨﺮان ﻣﻌﺮوف را ﺑﻪ ﺳﻤﯿﻨﺎر یا کنفرانس دعوت کنید

61 - ﺑﻪ ﻃﻮر ﻣﻨﻈﻢ ﺑﺮرﺳﯽ ﮐﻨﯿﺪ ﮐﻪ آﯾﺎ ﮐﺎرﮐﻨﺎن ﺷﻤﺎ آﻣﻮزشﻫﺎی ﻣﻮرد ﻧﯿﺎز ﺧﻮد را درﯾﺎﻓﺖ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ ﯾﺎ ﺧﯿﺮ                                                                                                                           62 - از ﺳﺎﯾﺮ ﻣﺪﯾﺮان ﺑﭙﺮﺳﯿﺪ ﮐﻪ آﯾﺎ ﻣﺎﯾﻠﻨﺪ در ﺳﻤﯿﻨﺎر ﺻﺤﺒﺖ ﮐﻨﻨﺪ ﯾﺎ ﺧﯿﺮ                             63 - اﮔﺮ ﻣﯽﺧﻮاﻫﯿﺪ ﻣﺤﻞ ﺟﺪﯾﺪی را ﺑﺮای ﺑﺮﮔﺰاری ﺳﻤﯿﻨﺎر اﻧﺘﺨﺎب ﮐﻨﯿﺪ، از ﮐﺴﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﻗﺒﻼً از آن اﺳﺘﻔﺎده ﮐﺮده اﻧﺪ ﺑﺎزﺧﻮرد ﺑﮕﯿﺮﯾﺪ                                                                                    64 - اﮔﺮ ﻣﯽ ﺧﻮاﻫﯿﺪ « ﻓﺮوش ﻧﺮم» داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﯿﺪ، ﻣﻨﻈﻮر ﺧﻮد را ﺑﻪ ﺷﮑﻞ ﺳﺆال ﻣﻄﺮح ﮐﻨﯿﺪ   65 - اﻋﺘﺮاﺿﺎت ﻣﺸﺘﺮﯾﺎن ﺑﺎﻟﻘﻮه را ﺑﻪ دﻗﺖ ﮔﻮش ﮐﻨﯿﺪ - ﮔﺎه ﺳﺮﻧﺦﻫﺎﯾﯽ ﺑﻪ دﺳﺖ ﻣﯽآورﯾﺪ ﮐﻪ ﺷﻤﺎ را در اﻣﺮ ﻓﺮوش ﮐﻤﮏ ﻣﯽ کنند                                                                                     66 - از ﯾﮑﯽ از ﻫﻤﮑﺎران ﺧﻮد ﺑﺨﻮاﻫﯿﺪ ﻧﺎﻣﻪ ﻫﺎی ﺗﺠﺎری ﺷﻤﺎ را ﺑﺨﻮاﻧﺪ ﺗﺎ از واﺿﺢ ﺑﻮدن آﻧﻬﺎ ﻣﻄﻤﺌﻦ ﺷﻮﯾﺪ

67 - ﻫﺮ ﻓﺮوش را ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﯾﮏ ﺗﻤﺮﯾﻦ ﻣﺸﺘﺮک ﻣﯿﺎن ﺧﻮد و ﻣﺸﺘﺮی در ﻧﻈﺮ ﺑﮕﯿﺮﯾﺪ

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ بهمن ۹۸ ، ۱۷:۲۰
حسین حیدری تبار(استرون)

101 نکته کاربردی در ارﺗﺒﺎط ﻣﺆﺛﺮ

1 - ﺷﺮﮐﺖ را ﺑﻪ ﺑﻬﺴﺎزی ﮐﻠﯿﻪ اﻧﻮاع ارﺗﺒﺎط ﺗﺸﻮﯾﻖ ﮐﻨﯿﺪ

2 - ﺑﻪ اﯾﻦ ﻧﮑﺘﻪ ﺗﻮﺟﻪ داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﯿﺪ ﮐﻪ ﮐﺴﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺧﻮب ارﺗﺒﺎط ﺑﺮﻗﺮار ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ ﻣﻌﻤﻮﻻً ﻣﺪﯾﺮان ﺧﯿﻠﯽ ﺑﻬﺘﺮی ﻣﯽ ﺷﻮﻧﺪ                                                                                                           3 - ﻫﻨﮕﺎم ﺗﻼش ﺑﺮای ﻏﻠﺒﻪ ﺑﺮ ﻣﻮاﻧﻊ ﻃﺮف ﻣﻘﺎﺑﻞ، ﻟﺤﻦ اﻧﺘﻘﺎدی ﻧﺪاﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﯿﺪ                           4 - رﺳﺎﻧﻪﺧﻮد را ﺑﻪ دﻗﺖ ﺑﺎ ﭘﯿﺎم ﻣﻮرد ﻧﻈﺮ ﻫﻤﺎﻫﻨﮓ ﮐﻨﯿﺪ

5 - ﻫﺮ ﺟﺎ ﮐﻪ ﻣﻤﮑﻦ اﺳﺖ از ﺗﺼﺎوﯾﺮ ﺑﺮای ﺑﺮﻗﺮاری ارﺗﺒﺎط اﺳﺘﻔﺎده ﮐﻨﯿﺪ

6- ﻫﻨﮕﺎم اﯾﺴﺘﺎدن در ﮐﻨﺎر دﯾﮕﺮان ﯾﮏ ﻓﺎﺻﻠﻪ ﺷﺨﺼﯽ ﯾﮏ ﻣﺘﺮی را ﺑﺎ وی رﻋﺎﯾﺖ ﮐﻨﯿﺪ           7 - اﮔﺮ دﻟﺸﻮره و ﻧﮕﺮاﻧﯽ دارﯾﺪ، ﯾﮏ ﻧﻔﺲ آﻫﺴﺘﻪ و ﻋﻤﯿﻖ ﺑﮑﺸﯿﺪ ﺗﺎ آرام ﺷﻮﯾﺪ                     8- اﮔﺮ ﻧﻤﯽداﻧﯿﺪ در ﺧﺎرج از ﮐﺸﻮر ﭼﮕﻮﻧﻪ ﺑﺎﯾﺪ رﻓﺘﺎر ﮐﻨﯿﺪ از اﻓﺮد ﻣﺤﻠﯽ راﻫﻨﻤﺎﯾﯽ ﺑﮕﯿﺮﯾﺪ

9 - مراقب ﺑﺎﺷﯿﺪ ﭼﻬﺮه ﺷﻤﺎ ﻧﺎﺧﻮاﺳﺘﻪ ﺣﺎﻟﺖ ﺧﺼﻤﺎﻧﻪ ﻧﺪاﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ                                         10 - ﯾﮏ ﺳﺮی اﯾﻤﺎ و اﺷﺎرات را ﺟﻠﻮی آﯾﻨﻪ ﺑﺎ ﺧﻮد ﺗﻤﺮﯾﻦ ﮐﻨﯿﺪ و ﺑﺒﯿﻨﯿﺪ ﮐﺪام ﯾﮏ از آﻧﻬﺎ ﺑﺮای ﺷﻤﺎ ﻃﺒﯿﻌﯽ ﺗﺮ ﺑﻪ ﻧﻈﺮ ﻣﯽ رﺳﻨﺪ

11 - اﮔﺮ ﺳﺆال ﺧﻮدرا درﺳﺖ ﻣﻄﺮح ﮐﻨﯿﺪ، ﺟﻮاب درﺳﺖ ﺧﻮاﻫﯿﺪ ﮔﺮﻓﺖ                                   12 - اﮔﺮ ﻓﺮدی ﻣﻮﻗﻊ ﺻﺤﺒﺖ اﻋﺘﻤﺎد ﺑﻪ ﻧﻔﺲ ﻧﺪارد، ﺳﮑﻮت ﮐﻨﯿﺪ ﺗﺎ ﺑﻪ ﺻﺤﺒﺖ ﮐﺮدن ﺗﺸﻮﯾﻖ ﺷﻮد

13 ﺑﺒﯿﻨﯿﺪ ﭼﻪ ﻣﯽﮔﻮﯾﺪ، ﻧﺒﯿﻨﯿﺪ ﮐﻪ ﻣﯽ ﮔﻮﯾﺪ

14 با ﻓﮑﺮ ﺑﺎز ﺑﺎ ﺻﺤﺒﺖﻫﺎی اﻓﺮاد ﺑﺮﺧﻮرد ﮐﻨﯿﺪ                                                                      15 - ﺑﺮای ﺟﻠﻮﮔﯿﺮی از ﻫﺮ ﮔﻮﻧﻪ ﺳﻮءﺗﻔﺎﻫﻢ ﻫﺮ ﭼﻪ ﺳﺮﯾﻊ ﺗﺮ ﻗﻮلﻫﺎی داده ﺷﺪه را ﻣﮑﺘﻮب ﮐﻨﯿﺪ

16 اگر مﯽﺧﻮاﻫﯿﺪ ﭘﺎﺳﺦ ﻣﺸﺨﺺ ﺑﺸﻨﻮﯾﺪ، ﺳﻮال ﺧﻮد را ﻣﺸﺨﺺ ﻣﻄﺮح ﮐﻨﯿﺪ                       17 - از ﺳﺆاﻻت ﺑﺎز ﭘﺎﺳﺦ اﺳﺘﻔﺎده ﮐﻨﯿﺪ. ا ین ﻗﺒﯿﻞ ﺳﺆاﻻت ﻧﻪ ﺗﻨﻬﺎ ﺑﯿﻨﺶ ﺧﻮﺑﯽ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺷﺨﺼﯿﺖ ﻃﺮف ﻣﻘﺎﺑﻞ ﺑﻪ ﺷﻤﺎ ﻣﯽدﻫﻨﺪ، ﺑﻠﮑﻪ او را ﺑﻪ ﭘﺎﺳﺦ دادن ﺗﺸﻮﯾﻖ ﻣﯽﮐﻨﻨد

18 - ﻗﺒﻞ از ﺷﺮوع ﺟﻠﺴﻪ ﻓﻬﺮﺳﺘﯽ از ﺳﺆاﻻت ﻣﻮرد ﻧﻈﺮ ﺗﻬﯿﻪ ﮐﻨﯿﺪ                                          19 - زﻣﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﻣﯽﺧﻮاﻫﯿﺪ درﺑﺎره ﺳﺆال ﺑﻌﺪی ﺧﻮد ﻓﮑﺮ ﮐﻨﯿﺪ از ﻣﮑﺚ ﮐﺮدن واﻫﻤﻪ ﻧﺪاﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﯿد

20 - ﺑﺮای اﯾﺠﺎد ﻣﺤﯿﻄﯽ ﮔﺮم و دوﺳﺘﺎﻧﻪ ﺗﺎ آﻧﺠﺎ ﮐﻪ ﻣﻤﮑﻦ اﺳﺖ ﺑﺎ ﺗﻦ ﺻﺪای ﻃﺒﯿﻌﯽ و ﻋﺎدی ﺻﺤﺒﺖ ﮐﻨﯿﺪ                                                                                                                             21 برای تقویت حافظه از تداعی معانی - ﺑﻪ وﯾﮋه ﺗﺪاﻋﯽ ﻫﺎی ﺟﺎﻟﺐ - اﺳﺘﻔﺎده ﮐﻨﯿﺪ

22 - ﻫﻨﮕﺎم ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﺷﺮاﯾﻂ ﻓﯿﺰﯾﮑﯽ ( از ﻗﺒﯿﻞ ﻧﻮر، دﻣﺎ، و ﻏﯿﺮه) ﺑﺎﯾﺪ ﮐﺎﻣﻼً ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺑﺎﺷﻨﺪ           23 - ﯾﺎدداﺷﺖﻫﺎی ﺧﻮد را زﻣﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﻫﻨﻮز ﻣﻄﺎﻟﺐ ﺛﺒﺖ ﺷﺪه در ذﻫﻨﺘﺎن ﺗﺎزه اﺳﺖ، ﻣﺮور ﮐﻨﯿﺪ

24 - اﺑﺘﺪا ﻣﺘﻮن داﺧﻞ ﮐﺘﺎب را ﻋﻼﻣﺖ ﮔﺬاری و ﺳﭙﺲ ﯾﺎدداﺷﺖ برداری کنید

25 - ﻧﻘﺸﻪ ذﻫﻨﯽ را ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از رﻧﮓ وﺗﺼﻮﯾﺮ ﺑﻪ ﯾﮏ اﺛﺮ ﻫﻨﺮی زﯾﺒﺎ تبدیل کنید

26 -  نکات کلیدی را با قلم ﺷﺒﺮﻧﮓ ﻣﺸﺨﺺ ﮐﻨﯿﺪ                                                                27 - ﻫﻤﯿﺸﻪ ﻫﻨﮕﺎم ﺳﻼم ﯾﺎ ﺧﺪاﺣﺎﻓﻈﯽ از ﺟﺎی ﺧﻮد ﺑﻠﻨﺪ ﺷﻮﯾﺪ. در اﯾﻦ ﻣﻮاﻗﻊ درﺟﺎی ﺧﻮد ﻧﺸﺴﺘﻦ ﺑﻪ ﻧﻮﻋﯽ ﺑﯽ ادﺑﯽ ﻣﺤﺴﻮب ﻣﯽ ﺷﻮد

28 -  زﻣﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺑﺎزﺧﻮرد ﻣﺜﺒﺖ ﻣﯽدﻫﯿﺪ، دﻻﯾﻞ ﺗﻌﺮﯾﻒ و ﺗﻤﺠﯿﺪ ﺧﻮد را ﺑﯿﺎن ﮐﻨﯿﺪ                 29 - ﺑﮕﺬارﯾﺪ ﮐﺎرﮐﻨﺎن از ﺗﻼش ﺷﻤﺎ ﺑﺮای اﻧﺘﻘﺎل اﻃﻼﻋﺎت ﺑﺎﺧﺒﺮ ﺑﺎﺷﻨد

30 - اﮔﺮ در ﻣﻮرد اﻧﺘﻘﺎل دادن ﯾﺎ ﻧﺪادن اﻃﻼﻋﺎت درﯾﺎﻓﺘﯽ ﺑﻪ دﯾﮕﺮان ﺑﺮ ﺳﺮ دو راﻫﯽ ﻣﺎﻧﺪﯾﺪ، ﺑﻬﺘﺮ اﺳﺖ ﮔﺰﯾﻨﻪ اول را اﻧﺘﺨﺎب ﮐﻨﯿﺪ

31 - وﻗﺖ ﺧﻮد را ﺑﺎ ﮐﺴﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﻧﻤﯽﺧﻮاﻫﻨﺪ ﻣﻨﻈﻮر ﺷﻤﺎ را ﺑﻔﻬﻤﻨﺪ ﺗﻠﻒ ﻧﮑﻨﯿﺪ                       32 - روی ﻣﯿﺰ ﮐﺎر ﺧﻮد ﯾﮏ ﺳﺎﻋﺖ ﺑﮕﺬارﯾﺪ ﺗﺎ ﺑﺪاﻧﯿﺪ ﭼﻪ ﻣﺪت از وﻗﺖ ﺧﻮد را ﺻﺮف ﺻﺤﺒﺖ ﺑﺎ ﺗﻠﻔﻦ ﻣﯽ ﮐﻨﯿﺪ                                                                                                                          33 - ﺑﺮای اﻓﺰاﯾﺶ اﺛﺮﺑﺨﺸﯽ از ﺳﺮوﯾﺲﻫﺎی وﯾﮋه از ﻗﺒﯿﻞ «اﻧﺘﻈﺎر ﭘﺸﺖ ﺧﻂ» اﺳﺘﻔﺎده ﮐﻨﯿﺪ    34 - وﻗﺘﯽ ﺑﻪ ﮐﺴﯽ ﻗﻮل ﻣﯽدﻫﯿﺪ ﺑﻌﺪاً ﺑﺎ او ﺗﻤﺎس ﻣﯽﮔﯿﺮﯾﺪ، ﺣﺘﻤﺎً این کار را انجام دهید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ بهمن ۹۸ ، ۱۶:۱۵
حسین حیدری تبار(استرون)

 11 قانون اصلی برای ارتباطات انسانی

  • دیگران را با نام صدا بزنید.
  • اشتباه خود را بپذیرید.
  • دیگران را با معیارهای بالا درنظر بگیرید.
  • علاقه ای صادقانه و صمیمی از خود نشان دهید.
  • از دیگران تعریف و تمجید نمایید.
  • مراقب حرفهایتان باشید.
  • قدردانی و سپاسگزاری کنید.
  • با فکر و ملاحظه باشید.
  • از خودگذشتگی کنید.
  • متواضع و فروتن باشید.
  • به حفظ آبروی دیگران کمک کنید.

منبع: www.mardoman.net

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ بهمن ۹۸ ، ۱۶:۴۳
حسین حیدری تبار(استرون)

ﻣﻘﺎﻳﺴﻪ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﻗﺮﻥ ﺑﻴﺴﺘﻢ ﺑﺎ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﻗﺮﻥ ﺑﻴﺴﺖ ﻭ ﻳﻜﻢ

قرن بیستم

قرن بیست و یکم

ساختار

ساختار

  • دیوانسالارانه
  • رده ای
  • ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﺩﻫﻲ ﺷﺪﻩ ﺑﺮ ﺍﺳـﺎﺱ ﺍﻳﻨﻜـﻪ ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﺍﺭﺷـﺪ ﻣـﺪﻳﺮﻳﺖ ﺧﻮﺍﻫـﺪ ﻛﺮﺩ
  •     ﻭﺟﻮﺩ ﺧﻂ ﻣﺸـﻲﻫـﺎ ﻭ ﺭﻭﻳـﺪﺍﺩﻫﺎﻳﻲ ﻛـﻪ ﺍﺭﺗﺒﺎﻃﺎﺕ ﻣﺘﻘﺎﺑـﻞ ﭘﻴﭽﻴـﺪﻩ ﻭ ﺩﻭﺭﻧـﻲ ﺑـﻪ ﻭﺟﻮﺩ ﻣﻲ ﺁﻭﺭﺩ

 

  • غیردیوانسالارانه، باقوانین و کارکنان محدود
  • رده های محدودتر
  • ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﺩﻫﻲ ﺷﺪﻩ ﺑـﺮ ﺍﺳـﺎﺱ ﻣـﺪﻳﺮﻳﺖ ﻭ ﺭﻫﺒﺮﻱ ﻭ ﺍﻳﻨﻜﻪ ﻛﺎﺭﻛﻨـﺎﻥ ﺳـﻄﻮﺡ ﭘـﺎﻳﻴﻦﺗـﺮ ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﻛﺮﺩ
  • ﻭﺟــﻮﺩ ﺧــﻂ ﻣﺸـی ﻫــﺎ ﻭ ﺭﻭﻳــﺪﺍﺩﻫﺎﻳﻲ ﻛــﻪ ﻭﺍﺑﺴــﺘﮕﻲ ﺩ ﺭﻭﻧــﻲ ﻻﺯﻡ ﺑــﺮﺍﻱ ﺧــﺪﻣﺖ ﺑــﻪ ﻣﺸﺘﺮﻱ ﺭﺍ ﺗﻘﻠﻴﻞ ﻣﻲ دهند

سیستم ها

سیستم ها

  • ﻭﺍﺑﺴﺘﻪ ﺑﻪ ﻣﻌﺪﻭﺩﻱ ﺍﺯ ﺳﻴﺴـﺘﻢ ﻫـﺎﻱ ﺍﻃﻼﻋﺎﺕ ﻋﻤﻠﻜﺮﺩ
  • داده ﻫﺎﻱ ﻣﺮﺑﻮﻁ ﺑﻪ ﻋﻤﻠﻜﺮﺩ ﺭﺍ ﻓﻘـﻂ ﺑـﻪ ﻣﺪﻳﺮﺍﻥ ﻣﻨﺘﻘﻞ ﻣﻲ ﻛﻨد
  • آموزش ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﻭ ﺳﻴﺴﺘﻢ ﻫﺎﻱ ﺣﻤـﺎﻳﺘﻲ ﻓﻘﻂ ﺑﻪ ﻣﺪﻳﺮﺍﻥ ﺍﺭﺷﺪ ﺍﺭﺍﺋﻪ ﻣﻲ شود
  • ﻭﺍﺑﺴﺘﻪ ﺑﻪ ﺑﺴﻴﺎﺭﻱ ﺍﺯ ﺳﻴﺴﺘﻢ ﻫﺎﻱ ﺍﻃﻼﻋـﺎﺕﻋﻤﻠﻜﺮﺩ ﻛﻪ ﺑـﻪ ﻭﻳـﮋﻩ ﺩﺍﺩﻩ ﻫـﺎﻳﻲ ﺩﺭ ﻣـﻮﺭﺩ ﻣﺸﺘﺮﻱ ﺍﺭﺍﺋﻪ ﻣﻲ ﺩﻫﻨد
  • داده های مربوط به عملکرد به طور گسترده ای توزیع می شود
  • ﺁﻣﻮﺯﺵ ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﻭ ﺳﻴﺴﺘﻢ ﻫﺎﻱ ﺣﻤﺎﻳﺘﻲ ﺑـﻪ ﺑﺴﻴﺎﺭﻱ ﺍﺯ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺩﺍﺩﻩ ﻣﻲ شود

فرهنگ

فرهنگ

  • ﺗﻤﺮﻛﺰ ﺑﻪ ﺩﺭﻭﻥ دارد
  • متمرکز است
  • در تصمیم گیری کند است
  • سیاسی است
  • مخالف با ریسک است
  • تمرکز به بیرون دارد
  • تواناساز است
  • در تصمیم گیری سریع است
  • باز و صریح است
  • ریسک پذیری مورد قبول است

 

 

 

 

 

 

منبع :

رهبری تحول نوشته جان پی کاتر

ﻣﺘﺮﺟﻤﺎﻥ : ﺩﻛﺘﺮ ﻣﻬﺪﻱ ایران نژاد ﭘﺎﺭﻳﺰی مینو سلسله

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ بهمن ۹۸ ، ۱۹:۵۸
حسین حیدری تبار(استرون)

53 اصل تصمیم گیری:(۲)

اصل 28 : تصمیم غلط بهتر از تصمیم نگرفتن است.

اصل 29 : 80 درصد ویا حتی کمتر اطلاعات مورد نیاز را فراهم کنید و دست به اقدام بزنید.

اصل 30 : تصمیم گیری همیشه با ریسک همراه است این واقعیت را بپذیرید.

اصل 31 : تصمیم نگرفتن خود یک تصمیم است.

اصل 32 : دو مغز همیشه بهتر از یک مغز نیست.

اصل 33 : از تعارض سازنده استفاده کنید.

اصل 34 : انسانهایی تیز هوش تر از خودتان را در اطرافتان گرد آورید.

اصل 35 : نقش های مربوط به تصمیم گیری را صریحا تعیین کنید.

اصل 36 : خود را از زندان دوگانگی رها کنید.

اصل 37 : گاهی اوقات  کمی آدرنالین هم خوب است.

اصل 38 : به تاثیر احساسات توجه داشته باشید.

اصل 39 : مراقب میان بر های جذاب باشید.

اصل 40 : کاری نکنید که دوست نداشته باشید دیگران آن را در روزنامه و اینترنت بخوانند.

اصل 41 : نمی توانید از نگاه تیز بین مردم بگریزید.

اصل 42 : برای اینکه بفهمید به کجا می روید ببینید در کجا ایستاده اید.

اصل 43 : اجازه ندهید قدرت و خودخواهی شما را از اقدام صحیح باز دارد.

اصل 44 : هزینه های شکست را کاهش دهید.

اصل 45 : تصمیم های بزرگ را به تعدادی تصمیم کوچک تفکیک کنید.

اصل 46 : آچار و پیچ گوشتی ها را برداشته اید؟

اصل 47 : نگاهتان باید به افق های دور باشد.

اصل 48 : اگر با اعتقاد کامل تصمیم بگیرید تصمیم تان به واقعیت بدل می شود.

اصل 49 : کمی حس شوخ طبعی داشته باشید.

اصل 50 : با هر تصمیم چیز های زیادی از دست می دهید.

اصل 51 : توانایی های فکری خود را توسعه دهید.

اصل 52 : نسبت به تصمیم خود متعصب نباشید.

اصل 53 : به گذشته خیره نشوید.

منبع : 53 اصل تصمیم گیری نویسنده روبرت گانتر مترجم محمدرضا شعبانعلی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ بهمن ۹۸ ، ۱۳:۴۴
حسین حیدری تبار(استرون)

53 اصل تصمیم گیری:(1)

اصل 1 : قبل از تصمیم گیری های مهم کمی بخوابید.

اصل 2 : آزاد بودن ذهن و تمرکز, کمک بزرگی برای تصمیم گیری است.

اصل 3 : از مشکل فاصله بگیرید.

اصل 4 : از دنیای واقعی فاصله نگیرید.

اصل 5 : از یک فرآیند سیستماتیک استفاده کنید.

اصل 6 : شیوه تصمیم گیری خود را بشناسید.

اصل 7 : برای اینکه تصمیم گیرنده خوبی باشی ، باید تصمیم های اشتباه بسیاری بگیرید.

اصل 8 : از اشتباه های خود درس بگیرید.

اصل 9 : آموزش در آستانه خطر.

اصل 10 : از تصمیم گیری های دیگران درس بگیرید.

اصل 11 : نتایج حاصل از تصمیم گیری ها ، معیار خوبی برای قضاوت در مورد آنها نیستند.

اصل 12 : برای برگشت از قطب هم فکر بکنید.

اصل 13 : دام های تصمیم گیری را بشناسید.

اصل 14 : درباره « از دست دادن » و « به دست آوردن».

اصل 15 : گاهی یک غول را  نمی بینیم.

اصل 16 : فقط چیزی را می بینید که در پی آن هستید.

اصل 17 : استعداد و توانایی شما آن قدر هم که فکر می کنید زیاد نیست.

اصل 18 : نگاه شما به دنیا ، بستگی به این دارد که از کدام سیاره آمده باشید.

اصل 19 : چارچوب فکری خود را به مسئله تحمیل نکنید.

اصل 20 : متفاوت بودن همیشه مزیت نیست.

اصل 21 : عصاره دانسته هایتان را استخراج کرده و بر اساس آن عمل کنید.

اصل 22 : تصمیم های شما ،تصاویر منفرد نیستند ، بلکه همچون فیلم هستند.

اصل 23 : شما در یک جزیره منفرد تصمیم نمی گیرید.

اصل 24 : در مسیر جاده مورد نظرتان ، یک شهر بسازید.

اصل 25 : به سگ هایی که پارس نمی کنند هم توجه کنید.

اصل 26 : «واقعیت ها » ، «واقعیت محض » نیستند.

اصل 27 : قدرت شهود را فراموش نکنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ بهمن ۹۸ ، ۱۳:۴۱
حسین حیدری تبار(استرون)

دامهای تصمیم گیری

 

روسو برخی از دامهای تصمیم گیری را به شرح زیر فهرست کرده است :   

                                                                                                          * مشغول شدن به حل مسئله اشتباه به دلیل چارچوب فکری نامناسب 

* اعتماد به نفس بیش از حد در مورد توانایی قضاوت خود

* عکس العمل شدید نشان دادن به جای استفاده از روش های سیستماتیک

* تفسیر نادرست نتایج تصمیم گیری گذشته و دریافت بازخوردهای اشتباه

* تفسیر نادرست نتایج تصمیم گیری گذشته و دریافت بازخوردهای اشتباه

* عدم توجه به نتایج ناشی از تصمیم گیری های قبلی و نداشتن یادگیری

 

منبع: کتاب 53 اصل تصمیم گیری

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ بهمن ۹۸ ، ۱۷:۲۶
حسین حیدری تبار(استرون)

اولویت نگاه به ........ باشد تا به ........(6)

 

160 اولویت نگاهت به یادگیری از مشتریان ناراضی باشد تا به مشتریان راضی

161 اولویت نگاهت به آمادگی برای رویارویی با چالش های آینده باشد تا سرمست شدن از موفقیت های گذشته

162 اولویت نگاهت به خوب اجرا شدن ایده خوب باشد نه داشتن ایده خوب

163 اولویت نگاهت به استخدام استعدادهای برتر باشد نه نیروی انسانی بیشتر

164 اولویت نگاهت به ساده کردن کارها باشد نه پیچیده تر یا ساده تر کردن کارها

165 اولویت نگاهت به رشد و یشرفت مداوم باشد نه مقطعی

166 اولویت نگاهت روی چیزهایی باشد که مشتریانت نیاز دارند نه ذوق و سلیقه کارکنانت

167 اولویت نگاهت به مشتریانت باشد تا به رقبا

168 اولویت نگاهت به ارایه یادداشت و بحث کردن پیرامون آن باشد تا نمایش اسلاید(پاورپوینت)

169 اولویت نگاهت به تغییر تدریجی مسیر باشد نه دفعی

170 اولویت نگاهت به توزیع خوب محصول باشد تا داشتن یک محصول خوب

171 اولویت نگاهت به اولین استخدام هایت باشد تا افراد استخدامی بعدی

172 اولویت نگاهت به یادگیری مادام العمر باشد تا آموزش رسمی و مقطعی

173 اولویت نگاهت به تولید کالا یا ارایه خدمتی باشد که نیازی از مشتریان رفع کند تا کسب ثروت

174 اولویت نگاهت به تولید محصول خوب باشد تا تبلیغ آن

175 - اولویت نگاهت به استفاده از مدیران برون سازمانی(در هنگام وجود تعارض در داخل سازمان) باشد تا به انتصاب نیروهای درون سازمان

176 - اولویت نگاهت به مزیت رقابتی باشد تا به صادرات

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ بهمن ۹۸ ، ۰۷:۲۹
حسین حیدری تبار(استرون)