کارکردهای مدیریت

مقایسه تربیت موجود و مطلوب(5)

شنبه, ۳۰ خرداد ۱۳۹۴، ۰۷:۰۱ ب.ظ

201 - آموزش و پرورش ، معلمی را یک استعداد فطری تصور می کند

201 - داوطلب معلمی علاوه بر داشتن بعضی ویژگی های خاص بایستی قبل و بعد از اشتغال تربیت و آماده شود

202 - آموزش و پرورش را به چهار دیواری کلاس و مدرسه منحصر و محدود می کنند

202 - آموزش و پرورش به معلومات و تجاربی که

 دانش آموزان از منابع آزاد ( غیر مدرسه ای ) کسب

 می کنند ,  بیشتر ارزش قایل است

203 - مدرسه انضباط را مترادف اطاعت محض می داند

203 - مدرسه انضباط شخصی را بر انضباط تحمیلی ترجیح می دهند

204 - مدرسه خود را تنها منبع معتبر و موثق یادگیری

می پندارد

204 - مدرسه خود را فقط یک وسیله یادگیری یا راهنمای یادگیری می دانند

205 - معمولاً مدرسه در برابر خانواده ها جبهه گیری

 می کند

205 - مدرسه ؛ خانواده و جامعه را آژانس اساسی تربیت فرد می داند و همکاری آن ها را به صورت های مختلف جلب

می کند

206 - رابطه بین اولیا و مسوولان مدرسه تقریباً همانندرابطه بین مشترکان یک شرکت سهامی است

206 - رابطه بین اولیای مدرسه یک نوع رابطه انسانی و علمی سالم است

207 - تبادل معرفت و تجربه بین اولیای مدرسه وجود ندارد

207 - اولیای مدرسه به تبادل معرفت و تجربه    می پردازند

208 - محصلان را فقط به یادگیری آنچه مدرسه عرضه

می کند ، ملزم می کنند

208 - مدرسه به آزادی دانش آموزان در فعالیت های یادگیری معتقد است ولی هرج و مرج را اجازه نمی دهد

209 - مدرسه برای تحریک دانش آموز به یادگیری از عامل کیفری و رقابت فردی بیش از محرک های پاداش و رقابت شخصی و گروهی استفاده می کند

209 - مدرسه در انگیزش یادگیری از عامل پاداش بیش از عامل کیفر استفاده می کند

210 - مدرسه در ارزشیابی ( امتحان ) به دانستن        ( محفوظات صرف ) بیش از توانستن ( مهارت عملی ) توجه می کند

210 - مدرسه در ارزشیابی ( امتحان ) به توانستن  ( مهارت عملی ) بیش از  دانستن ( محفوظات صرف ) توجه می کند

211 - هیات آموزشی مدرسه ، معلومات ثابت و قالبی دارد و از بازآموزی و تجدید نظر در دانسته ها و تجارب خویش استقبال نمی کند مگر اینکه ارتقای      رتبه ای در بر داشته باشد که در این صورت نیز به ظاهر امر توجه می شود

211 - هیات آموزشی مدرسه پیوسته برای بازسازی معلومات و افزایش تجارب خویش می کوشد

212 - روش های آموزشی مدرسه ثابت هستند

212 - مدرسه به تغییر یا انعطاف پذیری روش های آموزش معتقد است

213 - مسابقاتی که در مدارس انجام می گیرد بیشتر به هدف ایجاد رقابت بین دانش آموزان برگزار می شوند

213 - مسابقاتی که در مدارس انجام می گیرد بیشتر به هدف ایجاد رفاقت بین دانش آموزان برگزار می شوند

214 - زمینه اول شدن برای دانش آموزان محدود است ( بیشر درسی است )

214 - هر دانش آموز متناسب با استعداد ، علاقه و امکانات در زمینه ای اول باشد

215 - مدرسه دارای وضعیت نسبتاً ثابتی می باشد و تا حدودی متاثر از تغییرات اجتماعی است

215 - مدرسه پیوسته در حال تغییر و تکامل است زیرا یافته های جدید روان شناسی ، تعلیم و تربیت و جامعه شناسی را مبنای کارش قرار می دهد حتی خود مدرسه یک عامل تغییر اجتماعی می باشد

216 - آموزش و پرورش به محیط بسته کلاس محدود است

216 - محیط باز جانشین محیط بسته کلاس است  ( موزه ها ، کارگاه ها ، نمایشگاه ها ، ... )

217 - معلم خود ؛ کارها را انجام می دهد

217 - بیشتر کار معلم را ماشین آموزشی انجام  می دهد

 

218 - کلاس های درس پر جمعیت هستند

218 - دانش آموزان به صورت گروه های ده یا دوازده نفری در می آیند و هر گروه مانند افراد یک خانواده زیر نظر یک معلم فعالیت می کنند

219 - دانش آموزان در اداره مدرسه فعالیت کمتری دارند

219 - دانش آموزان در اداره مدرسه سهم فعال بیشتری دارند

220 - هر گونه محرومیت و ناکامی را برای  دانش آموزان مضر و خطرناک می دانند

220 - ناکامی و محرومیت به موقع و متناسب با سن و توان , دانش آموز را به رشد و تکامل بیشتر وا می دارد و موجب پرورش و تقویت روح و روان او می شود , زیرا ناکامی , کودک یا نوجوان را قادر  می سازد تا امکانات و استعدادهای بالقوه خود را کشف کند و از طریق آن , سازگاری با دنیای خارج را بیازماید . بدون ناکامی هیچ دلیلی برای به حرکت درآوردن توانایی های فرد وجود ندارد 

221 - پیش از پرورش انگیزه و شوق پیشرفت در دانش آموز , آرزوهای بلند در او تقویت می شود  

221 - قبل از تقویت آرزوهای بلند , انگیزه و شوق پیشرفت در دانش آموز پرورش می یابد 

222 - همدلی و همراهی با دانش آموز , در این است که صرفا تابع احساسات و خواسته او باشیم

222 - همدلی و همراهی با فرزند , در این نیست که صرفا تابع احساسات و خواسته او باشیم , بلکه باید احساس و خواسته او را همان گونه که هست درک کنیم

223 - رقابت در بین دانش آموزان تا آن جا پیش   می رود که به حسادت می انجامد

223 - رقابت باید بستر رفاقت باشد و اگر به ضد آن تبدیل شد بهتر است که از توسعه آن جلوگیری کنیم

224 - مدرسه رویکرد سنتی حافظه مدار پیشه خود کرده است

224 - مدرسه رویکرد نو ؛ پژوهش و حل مساله پیشه خود کرده است

225 - معلم نقش خود را به منزله یک منبع اطلاعاتی برای دانش آموزان تلقی کرده است

225 - معلم نقش خود را به منزله یک راهنمای پژوهش برای دانش آموزان تلقی کرده است

226 - معلم نماز خوان استخدام می شود

226 - معلمی که بتواند دانش آموزان نماز خوان تربیت کند , استخدام می شود

227 - به معلم سکه می دهند

227 - به نام معلم سکه ضرب می کنند

228 - سیری دانش آموز فضیلت است

228 - فضیلت سیری دانش آموز در تحمل گرسنگی است

229 - برخورداری دانش آموز فضیلت است

229 - فضیلت برخورداری دانش آموز در فقدان برخورداری است

230 - بهترین تربیت یاری رساندن به دانش آموز است

230 - در فرآیند یادگیری , بهترین یاری رسانی به دانش آموز یاری نکردن به او است تا او از طریق کشف و خودیابی به کفایت و پختگی دست یابد

231 - باور بر این است که بعضی از دانش آموزان تنبل هستند

231 - هرگز دانش آموز تنبل وجود ندارد و آن چه را که تنبلی می نامیم , به دلیل روش های غلطی است که به کار بسته ایم تا دانش آموز را نسبت به موضوع خاصی بی علاقه و منزجر کنیم . زیرا یک دانش آموز سالم هیچ گاه دوست ندارد از دیگران عقب بیفتد و یا ببکار بماند و یا در پیشرفت خود تلاش نکند

232 - همواره نوجوان دانش آموز نصیحت می شود

232 - نصیحت کردن در پاره ای از مواقع در بردارنده خطرات زیادی است , به ویژه در دوره نوجوانی که فرد از نظر ویژگی های خاص این دوره خواهان استقلال , خوداتکایی , و خود پیروی است و احتمالا در برابر نصایح و پند و اندرز مداوم       می ایستد

233 - سریع پیشرفت کردن دانش آموزباعث ترقی و رشد او است

233 - سریع پیشرفت کردن دانش آموز باعث ترقی و رشد او نیست بلکه متعادل بودن و همه امور اخلاقی و رفتاری را در حد اعتدال نگاه داشتن , ملاک پیشرفت است

234 - به دانش آموز القا می شود که با کسب مدرک تحصیلی, به دست آوردن پول و موقعیت ودیگرعوامل مادی , می توان خوشبخت شد و زندگی خوبی داشت

234 - اگر نگاه دانش آموز به زندگی , مثبت نباشد و نشاط و شادی را از درون احساس نکند , هیچ یک ازعوامل مادی , او را خوشبخت نمی کند

235 - مسوول مدرسه ریاست می کند

235 - مسوول مدرسه مدیریت می کند

236 - مسوول مدرسه مدیریت می کند

236 - مسوول مدرسه رهبری می کند

237 - نظام آموزشی متمرکز است

237 - نظام آموزشی غیرمتمرکز است

238 - نظام آموزشی غیرمتمرکز است

238 - نظام آموزشی برنامه ریزی ترکیبی ( داشتن قدرت مانور در داخل یک چارچوب معین شده ) دارد

239 - فراموشی مذموم است

239 - فراموشی برای شکستن تفکر قالبی مفید است 

240 - از عملکرد کارکنان در مدرسه بازرسی به عمل       

می آید

240 - عملکرد کارکنان در مدرسه کنترل می شود

241 - مدیریت نتیجه مدار رایج است

241 - مدیریت فرآیند مدار رایج است

242 - اجرای مقررات هدف است

242 - اجرای مقررات برای رسیدن به هدف است

243 - تحقق اهداف سازمان مورد نظر است

243 - تحقق اهداف سازمان و اعضای آن مورد نظر است

244 - اعتقاد به روش های کمی دارند

244 - اعتقاد به روش های کیفی دارند

245 - ریاست طعمه است

245 - ریاست امانت است

246 - ریاست هدف است

246 - ریاست وسیله خدمت است

247 - مدیر ؛ خطاکار را نشان می دهد

247 - مدیر ؛ خطا را نشان می دهد

248 - گفته می شود کار باید انجام شود

248 - گفته می شود کار چگونه انجام شود

249 - مدیر توقع احترام دارد

249 - مدیر احترام را بر می انگیزد

250 - کارهای متفاوت انجام دادن مهم است

250 - کارها را به گونه های متفاوت انجام دادن  مهم است

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۳/۳۰
حسین حیدری تبار(استرون)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی