کارکردهای مدیریت

مقایسه تربیت موجود و مطلوب(6)

شنبه, ۳۰ خرداد ۱۳۹۴، ۰۷:۰۳ ب.ظ

251 - دانش آموزان دارای استعدادهای درخشان از طریق تست و آزمون مشخص می شوند

251 - دانش آموزان دارای استعدادهای درخشان بر اساس عملکرد و رفتارهایی که عملاً از خود نشان می دهند شناسایی می شوند

252 - فرد محوری بیش تر مطرح است

252 - برنامه محوری بیش تر مطرح است

253 - اداره محوری بیش تر مطرح است

253 - مدرسه محوری بیش تر مطرح است

254 - مدیر محوری بیش تر مطرح است

254 - معلم محوری بیش تر مطرح است

255 - در کلاس درس معلم محوری است و در جامعه

دانش آموز محوری

255 - در کلاس درس دانش آموز محوری است و در جامعه معلم محوری

256 - دانش آموز مولف می شود

256 - دانش آموز نویسنده می شود

257 - دانش آموز پیامبر اسلام (ص) و اولیای این  دین را قبول دارد

258 - تفکر همگرا

257 - دانش آموز پیامبر اعظم ( ص ) و دیگر پیامبران و اولیای دین خدا را دوست دارد

258 - تفکر واگرا

259 - دانش آموز کشف می کند

259 - دانش آموز اختراع می کند

260 - علم را در مقابل جهل می گیرند

260 - جهل را در مقابل عقل می گیرند

261 - اول به دانش آموز سخت می گیرند و بعد آسان

261 - اول به دانش آموز آسان می گیرند و بعد سخت

262 - ورود به دانشگاه سخت است و خروج از آن آسان

262 - ورود به دانشگاه آسان است و خروج از آن سخت

263 - دانش آموز در پایان هر دوره تحصیلی خود را

فارغ التحصیل می داند

263 - دانش آموز پایان هر دوره تحصیلی را آغاز دوره ی دیگری از پژوهش , یادگیری و عمل می داند 

264 - بازدهی آموزش و پرورش بیش تر مد نظر است

264 - کارایی آموزش و پرورش بیش تر مد نظر است

265 - کارایی آموزش و پرورش بیش تر مد نظر است

265 - اثربخشی آموزش و پرورش بیش تر مد نظر است

266 - اثربخشی آموزش و پرورش بیش تر مد نظر است

266 - بهره وری آموزش و پرورش بیش تر مد نظر است

267 - در کنار آموزش دانش آموزان کمتر به آموزش خانواده آن ها توجه می شود 

267 - در کنار آموزش دانش آموزان به آموزش خانواده

آن ها نیز توجه می شود 

268 - ضابطه مداری حاکم است

268 - ضابطه مداری در حین رابطه مداری حاکم است

269 - تعلیم و تربیت گران است

269 - تعلیم و تربیت گران بها ست

270 - کیفیت , نتیجه بازرسی های گسترده است

270 - کیفیت , نتیجه اصلاح فرآیندهاست

271 - معلم می گوید به همان میزان که به من حقوق می دهند درس می دهم

271 - معلم ایثارگر است و بیش از حقوقی که    می گیرد درس می دهد

272 - معلم ایثارگر است و بیش از حقوقی که می گیرد درس می دهد

272 - معلم ایسارگر است و فرآیند یادگیری را تسهیل

می کند

273 - دانش آموز اهل ریسک نیست

273 - دانش آموز ریسک پذیر است

274 - معلم منبع اصلی تحول یادگیرنده است

274 - یادگیرنده منبع تحول خویش است

275 - معلم انتقال دهنده معلومات است

275 - معلم شرایط یادگیری را فراهم می کند

276 - یادگیری طوطی وار تقویت می شود

276 - مهارت های ذهنی تقویت می شود

277 - یادگیری بر پایه انتقال است

277 - یادگیری بر پایه اکتشاف است

278 - یادگیری فعالیتی است که از معلم سر می زند و دایما در حال متراکم کردن در ذهن شاگرد است 

278 - یادگیری فعالیتی است که از فراگیر سر می زند و دایما در حال تغییر است

279 - روحیه ی اتکای به دیگران و روحیه ی انباشتن اطلاعات در ذهن تقویت  می شود

279 - روحیه ی استقلال و خلاقیت تقویت می شود

280 - آسان طلبی و استفاده از یافته های دیگران تقویت می شود

280 - روحیه ی کاوشگری تقویت می شود

281 - دانش آموز باید حایز شرایط ورود باشد

281 - دانش آموز بدون هیچ گونه شرایطی وارد می شود

282 - یادگیرنده مطالبی که از قبل برنامه ریزی شده اند را یاد می گیرد

282 - یادگیرندگان حق انتخاب مطالب را دارند

283 - از یک روش برای یادگیری استفاده می شود

283 - برای یادگیری از روش های مختلف استفاده می شود

284 - آموزش و یادگیری غالبا در جای خاصی           ( کلاس ) انجام می گیرد

284 - ارایه مطلب و یادگیری در هر جایی عملی است

285 - آموزش و یادگیری محدودیت زمانی دارد

285 - آموزش و یادگیری محدودیت زمانی ندارد

286 - دانش آموزانی که توان راه یابی به دانشگاه

نداشته اند در مراکز تربیت معلم جذب می شوند

286 - معلمین آینده از بین دانش آموزان مستعد و

علاقه مند راه یافته به دانشگاه انتخاب و در مراکز تربیت معلم مشغول به تحصیل و تربیت  می گردند

287 -  آموزش و یادگیری بر رقابت تاکید دارد                                                                                                    

287 - آموزش و یادگیری بر همکاری و مشارکت تاکید دارد

288 - وظیفه فراگیران ذخیره سازی اطلاعات و حفظ کردن مطالب است

288 - وظیفه فراگیران مدیریت اطلاعات و تولید

دانش است

289 - روابط مدرس و فراگیران مجزا از هم و به صورت دانا و نادان است

289 - روابط مدرس و فراگیران به صورت یک گروه : جامعه و فراگیران است

290 - فراگیران غیر فعال ( همانند نوار خالی که باید روی آن ضبط کرد ) و وابسته به معلم هستند

290 - فراگیران فعال ( مشارکت در تولید و سازماندهی تجربیات و دانش ) و مستقل هستند

291 - محتوای تدریس محدود و انتخابی است

291 - محتوای تدریس نامحدود و متنوع است

292 - یادگیری کمی است

292 - یادگیری کیفی است

293 - تشویق کودک به عنوان فردی که باید به صورتی فعل پذیر از واقعیت  نسخه برداری می کند

293 - ترغیب کودک به عنوان فردی که به صورتی فعال واقعیت را کشف و بازآفرینی می کند

294 - دیکته کردن به دانش آموز که " چه چیزهایی " را باید یاد بگیرد

294 - کمک به دانش آموز که بیاموزد " چگونه " یاد بگیرد

295 - ساز و کارهای ترغیب و تشویق , ناشی از عوامل بیرونی و خارجی است

295 - ساز و کارهای ترغیب و تشویق , درونی و خود جوش است

296 - تشویق , دست یابی به پاداش های عینی دیگران است

296 - تشویق , دست یابی به تعادل ساخت های ذهنی خود فرد است

297 - فرایند تحریک و پیشرفت , پاداش جویی است

297 - فرایند تحریک و پیشرفت , تعادل جویی است

298 - معلم تکالیف یادگیری را به تبع وظایف و انتظارات خود بر می گزیند

298 - معلم تکالیف یادگیری را به تبع مراحل دانش آموز بر می گزیند

299 - تشویق بیرونی است که موجب توقف و اشباع ذهن مخاطب می شود

299 - ترغیب به صورتی است که موجب تحریک اشتها و اشتیاق به دانستن می شود

300 - تشویق ؛ تصادفی , پراکنده یا غیر سیستماتیک است

300 - کیفیت میزان تشویق با نوع کیفیت رفتار همانند می شود

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۳/۳۰
حسین حیدری تبار(استرون)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی