مقایسه تربیت موجود و مطلوب(6)
251 - دانش آموزان دارای استعدادهای درخشان از طریق تست و آزمون مشخص می شوند |
251 - دانش آموزان دارای استعدادهای درخشان بر اساس عملکرد و رفتارهایی که عملاً از خود نشان می دهند شناسایی می شوند |
|
252 - فرد محوری بیش تر مطرح است |
252 - برنامه محوری بیش تر مطرح است |
|
253 - اداره محوری بیش تر مطرح است |
253 - مدرسه محوری بیش تر مطرح است |
|
254 - مدیر محوری بیش تر مطرح است |
254 - معلم محوری بیش تر مطرح است |
|
255 - در کلاس درس معلم محوری است و در جامعه دانش آموز محوری |
255 - در کلاس درس دانش آموز محوری است و در جامعه معلم محوری |
|
256 - دانش آموز مولف می شود |
256 - دانش آموز نویسنده می شود |
|
257 - دانش آموز پیامبر اسلام (ص) و اولیای این دین را قبول دارد 258 - تفکر همگرا |
257 - دانش آموز پیامبر اعظم ( ص ) و دیگر پیامبران و اولیای دین خدا را دوست دارد 258 - تفکر واگرا |
|
259 - دانش آموز کشف می کند |
259 - دانش آموز اختراع می کند |
|
260 - علم را در مقابل جهل می گیرند |
260 - جهل را در مقابل عقل می گیرند |
|
261 - اول به دانش آموز سخت می گیرند و بعد آسان |
261 - اول به دانش آموز آسان می گیرند و بعد سخت |
|
262 - ورود به دانشگاه سخت است و خروج از آن آسان |
262 - ورود به دانشگاه آسان است و خروج از آن سخت |
|
263 - دانش آموز در پایان هر دوره تحصیلی خود را فارغ التحصیل می داند |
263 - دانش آموز پایان هر دوره تحصیلی را آغاز دوره ی دیگری از پژوهش , یادگیری و عمل می داند |
|
264 - بازدهی آموزش و پرورش بیش تر مد نظر است |
264 - کارایی آموزش و پرورش بیش تر مد نظر است |
|
265 - کارایی آموزش و پرورش بیش تر مد نظر است |
265 - اثربخشی آموزش و پرورش بیش تر مد نظر است |
|
266 - اثربخشی آموزش و پرورش بیش تر مد نظر است |
266 - بهره وری آموزش و پرورش بیش تر مد نظر است |
|
267 - در کنار آموزش دانش آموزان کمتر به آموزش خانواده آن ها توجه می شود |
267 - در کنار آموزش دانش آموزان به آموزش خانواده آن ها نیز توجه می شود |
|
268 - ضابطه مداری حاکم است |
268 - ضابطه مداری در حین رابطه مداری حاکم است |
|
269 - تعلیم و تربیت گران است |
269 - تعلیم و تربیت گران بها ست |
|
270 - کیفیت , نتیجه بازرسی های گسترده است |
270 - کیفیت , نتیجه اصلاح فرآیندهاست |
|
271 - معلم می گوید به همان میزان که به من حقوق می دهند درس می دهم |
271 - معلم ایثارگر است و بیش از حقوقی که می گیرد درس می دهد |
|
272 - معلم ایثارگر است و بیش از حقوقی که می گیرد درس می دهد |
272 - معلم ایسارگر است و فرآیند یادگیری را تسهیل می کند |
|
273 - دانش آموز اهل ریسک نیست |
273 - دانش آموز ریسک پذیر است |
|
274 - معلم منبع اصلی تحول یادگیرنده است |
274 - یادگیرنده منبع تحول خویش است |
|
275 - معلم انتقال دهنده معلومات است |
275 - معلم شرایط یادگیری را فراهم می کند |
|
276 - یادگیری طوطی وار تقویت می شود |
276 - مهارت های ذهنی تقویت می شود |
|
277 - یادگیری بر پایه انتقال است |
277 - یادگیری بر پایه اکتشاف است |
|
278 - یادگیری فعالیتی است که از معلم سر می زند و دایما در حال متراکم کردن در ذهن شاگرد است |
278 - یادگیری فعالیتی است که از فراگیر سر می زند و دایما در حال تغییر است |
|
279 - روحیه ی اتکای به دیگران و روحیه ی انباشتن اطلاعات در ذهن تقویت می شود |
279 - روحیه ی استقلال و خلاقیت تقویت می شود |
|
280 - آسان طلبی و استفاده از یافته های دیگران تقویت می شود |
280 - روحیه ی کاوشگری تقویت می شود |
|
281 - دانش آموز باید حایز شرایط ورود باشد |
281 - دانش آموز بدون هیچ گونه شرایطی وارد می شود |
|
282 - یادگیرنده مطالبی که از قبل برنامه ریزی شده اند را یاد می گیرد |
282 - یادگیرندگان حق انتخاب مطالب را دارند |
|
283 - از یک روش برای یادگیری استفاده می شود |
283 - برای یادگیری از روش های مختلف استفاده می شود |
|
284 - آموزش و یادگیری غالبا در جای خاصی ( کلاس ) انجام می گیرد |
284 - ارایه مطلب و یادگیری در هر جایی عملی است |
|
285 - آموزش و یادگیری محدودیت زمانی دارد |
285 - آموزش و یادگیری محدودیت زمانی ندارد |
|
286 - دانش آموزانی که توان راه یابی به دانشگاه نداشته اند در مراکز تربیت معلم جذب می شوند |
286 - معلمین آینده از بین دانش آموزان مستعد و علاقه مند راه یافته به دانشگاه انتخاب و در مراکز تربیت معلم مشغول به تحصیل و تربیت می گردند |
|
287 - آموزش و یادگیری بر رقابت تاکید دارد |
287 - آموزش و یادگیری بر همکاری و مشارکت تاکید دارد |
|
288 - وظیفه فراگیران ذخیره سازی اطلاعات و حفظ کردن مطالب است |
288 - وظیفه فراگیران مدیریت اطلاعات و تولید دانش است |
|
289 - روابط مدرس و فراگیران مجزا از هم و به صورت دانا و نادان است |
289 - روابط مدرس و فراگیران به صورت یک گروه : جامعه و فراگیران است |
|
290 - فراگیران غیر فعال ( همانند نوار خالی که باید روی آن ضبط کرد ) و وابسته به معلم هستند |
290 - فراگیران فعال ( مشارکت در تولید و سازماندهی تجربیات و دانش ) و مستقل هستند |
|
291 - محتوای تدریس محدود و انتخابی است |
291 - محتوای تدریس نامحدود و متنوع است |
|
292 - یادگیری کمی است |
292 - یادگیری کیفی است |
|
293 - تشویق کودک به عنوان فردی که باید به صورتی فعل پذیر از واقعیت نسخه برداری می کند |
293 - ترغیب کودک به عنوان فردی که به صورتی فعال واقعیت را کشف و بازآفرینی می کند |
|
294 - دیکته کردن به دانش آموز که " چه چیزهایی " را باید یاد بگیرد |
294 - کمک به دانش آموز که بیاموزد " چگونه " یاد بگیرد |
|
295 - ساز و کارهای ترغیب و تشویق , ناشی از عوامل بیرونی و خارجی است |
295 - ساز و کارهای ترغیب و تشویق , درونی و خود جوش است |
|
296 - تشویق , دست یابی به پاداش های عینی دیگران است |
296 - تشویق , دست یابی به تعادل ساخت های ذهنی خود فرد است |
|
297 - فرایند تحریک و پیشرفت , پاداش جویی است |
297 - فرایند تحریک و پیشرفت , تعادل جویی است |
|
298 - معلم تکالیف یادگیری را به تبع وظایف و انتظارات خود بر می گزیند |
298 - معلم تکالیف یادگیری را به تبع مراحل دانش آموز بر می گزیند |
|
299 - تشویق بیرونی است که موجب توقف و اشباع ذهن مخاطب می شود |
299 - ترغیب به صورتی است که موجب تحریک اشتها و اشتیاق به دانستن می شود |
|
300 - تشویق ؛ تصادفی , پراکنده یا غیر سیستماتیک است |
300 - کیفیت میزان تشویق با نوع کیفیت رفتار همانند می شود |