کارکردهای مدیریت

مقایسه تربیت موجود و مطلوب(7)

شنبه, ۳۰ خرداد ۱۳۹۴، ۰۷:۰۶ ب.ظ

301 - تشویق صرفا محدود به محرک های خوشایند است

301 - در فرایند تشویق , جزئیات کارهایی که کودک انجام داده , مشخص است

302 - تشویق , یک نواخت و همراه با واکنشی شرطی و از پیش تعیین شده است

302 - تشویق , " خودجوش " و متنوع و حاکی از توجه دقیق به کارهای کودک است

303 - در مورد وضعیت دانش آموزان هیچ گونه بازخوردی به آنان داده نمی شود

303 - در مورد قابلیت یا ارزش کارهای دانش آموزان , بازخوردها و آگاهی هایی به آنان داده   می شود

304 - دانش آموزان در مقایسه ی خود با دیگران نتیجه گرا و مبتنی بر رقابت ( برنده و بازنده ) هدایت می شوند

304 - دانش آموزان در جهت درک رفتار " فرایند مدار " هدایت می شوند

305 - دستاوردهای همسالان , زمینه ی توصیف دستاوردهای فعلی دانش آموزان می شود

305 - دستاوردهای فعلی دانش آموز با تجربه های پیشین او مقایسه می شود 

306 - بدون در نظر گرفتن تلاشی که به کار رفته یا معنای این دستاورد , به دانش آموزی معین تکلیف داده می شود

306 - ملاک تشخیص , تلاش و توان دانش آموز و ارایه ی تکالیف متنوع به دانش آموزی معین است

307 - موفقیت , صرفا نتیجه ی توانایی یا عواملی خارجی مثل شانس یا ساده بودن تکلیف است و  دانش آموز با دیگران مقایسه می شود

307 - موفقیت , نتیجه تلاش و توانایی است و به دانش آموز القا می شود که در آینده می تواند انتظار توفیق های مشابهی را داشته باشد

308 - در دانش آموز این احساس ایجاد می شود که به دلایل بیرونی ( جلب رضایت معلم , پیروزی در رقابت یا جایزه و ... ) تکلیف را انجام دهد

308 - در دانش آموز این احساس ایجاد می شود که به دلیل لذتی که از انجام تکلیف می برد یا مهارتی که کسب می کند , تلاش نماید 

309 - توجه دانش آموز بر معلم و مرجع قدرت یا کسی که بر کار او نظارت دارد , متمرکز می شود

309 - توجه دانش آموز بر رفتاری که به تکلیف مربوط است , متمرکز می شود

310 - در فرایند دخالت , توجه از رفتار مربوط به تکلیف , منحرف می شود

310 - ارزش رفتار مربوط به تکلیف در فرایند شناختی و ویژگی های مطلوب آن پرورانده می شود 

311 - یادگیری , تغییرات رفتار یادگیرنده در اثر تجربه است

311 - یادگیری , تغییرات تجربه بر اثر رفتار یادگیرنده است

312 - یادگیری , کسب اطلاعات جدید از منابع بیرونی است

312 - یادگیری , کسب یک ساخت جدید از عملیات ذهنی است 

313 - تحول ذهنی , تابع یادگیری کودک است

313 - یادگیری , تابع تحول ذهنی کودک است

314 - " چه چیز " یادگرفتن مهم تر از " چگونه " یاد گرفتن است

314 - " چگونه " یادگرفتن مهم تر از " چه چیز " یادگرفتن است 

315 - یادگیری , توضیح دهنده ی تحول است

315 - تحول روانی , توضیح دهنده ی یادگیری است

316 - یادگیری بر پایه انتقال و قیاس قرار دارد

316 - یادگیری , بر پایه اکتشاف و استقرا قرار دارد

317 - یادگیری کودکان در هر زمان , طبق انتظارات بیرونی و با فشار و تسریع صورت می گیرد

317 - یادگیری کودکان در زمان معین و طبق توالی منظم , با تسریع ها و تاخیرهای مبتنی بر تفاوت های فردی و امکانات محیطی صورت        می گیرد

318 - یادگیری فقط بر اساس تجربه ی بیرونی تغییر

می کند

318 - یادگیرنده , هم تجربه و هم خود را بر اساس تجربه تغییر می دهد

319 - یادگیری , تراکمی است از دانش اندوزی که در ساعاتی خاص بین دانش آموز و موقعیت آموزشی برقرار    می گردد

319 - یادگیری تعاملی است خلاق که بدون وقفه بین

دانش آموز و موقعیت آموزشی در جریان است

 320 - یادگیری واقعی یعنی انبار کردن ادراکات جدید برای افزودن اندوخته های حفظی اطلاعات جدید به اطلاعات قبلی

 320 - یادگیری واقعی یعنی فرایند تغییر دادن ادراکات جدید برای همخوانی کردن آن ها با ساخت های شناختی فعلی از یک سو و تغییر دادن ساخت های شناختی برای همخوانی کردن آن ها با ادراکات جدید از سوی دیگر

321 - یادگیری , فعالیتی است که از معلم سر می زند و او پیوسته در حال متراکم نمودن مطالب در ذهن دانش آموز است 

321 - یادگیری , فعالیتی است که از فراگیر سر  می زند و دایما در حال تحول است

322 - اندوخته های شناختی زمانی متراکم می گردند که یادگیری از طریق القائات و انتقالات معلم صورت گیرد

322 - ساخت های شناختی دانش آموزان تنها زمانی متحول می گردد که یادگیری از طریق دخالت ارتجالی و فعالیت خودانگیخته ی خود آن ها تحقق پذیرد

323 - فرایند یادگیری در زمان انجام فعالیت دانش آموزان دگرگردان , دگرفرمان و دگر نظم دهنده است

323 - فرایند یادگیری در زمان انجام فعالیت دانش آموزان فرایندی خود گردان , خودفرمان , خودنظم جو و خود رهبر است

324 - معلم , تکالیف یادگیری را به تبع تکالیف تحول کودک بر می گزیند

324 - معلم , تکالیف یادگیری را به تبع تکالیف و انتظارات از پیش تعیین شده بر می گزیند 

325 - اکتسابات یادگیرنده در سطح حیطه ی شناختی , آن هم در حد دانستن باقی می ماند

325 - اکتسابات یادگیرنده در عمق حیطه های عاطفی و رفتاری رسوخ می کند

326 - ویژگی های فیزیکی یادگیری مهم است

326 - محیط یادگیری مهم است

327 - آن چه معلم انجام می دهد موجب یادگیری می شود

327 - آن چه دانش آموز انجام می دهد موجب یادگیری

می شود

328 - معلم ( یاددهنده ) منبع اصلی تحول است

328 - یادگیرنده منبع اصلی تحول خویش است 

329 - یادگیرنده بر اثر تاثیر پذیرفتن از محیط و واکنشی فعل پذیر در برابر عمل محیط , تغییر می یابد

329 - یادگیرنده بر اثر تاثیر خود بر محیط و واکنشی فعال در برابر عمل محیط به پیشرفت دست می یابد

330 - فرایند دانش اندوزی عناصر جدید با مخازن پیشین است

330 - درون سازی مفاهیم , مستلزم فرایند توحید یافتگی عناصر جدید با ساخت های پیشین یادگیرنده و به وجود آمدن ساخت های تازه به وسیله ی یادگیرنده در تعامل با محیط است

331 - اکتساب شناخت به یادگیری وابسته است

331 - اکتساب شناخت به تحول وابسته است

332 - هدایت یادگیری مهم است

332 - هدایت فرایند یادگیری مهم است

333 - یادگیری , حفظ کلمات و ذخیره ی کالبد واژگان است

333 - یادگیری , درونی کردن روح کلمات و جان واژگان است

334 - تربیت کلامی

334 - تربیت عملی

335 - مهارت دادن

335 - مهارت یابی

336 - پرکردن اوقات فراغت

336 - غنی سازی اوقات فراغت

337 - امنیت دهی

337 - امنیت ورزی

338 - تربیت کردن

338 - تربیت شدن

339 - دینی کردن

339 - دینی شدن

340 - دانش دینی

340 - منش دینی ( حس مذهبی )

341 - دین دهی

341 - دین یابی

342 - دین آموزی

342 - دین ورزی

343 - جنون اطلاعات

343 - معرفت حقیقی

344 - علم مجازی

344 - علم حقیقی

345 - علم حصولی

345 - علم حضوری

346 - هوش منطقی

346 - هوش شهودی

347 - تفکر تحلیلی

347 - تفکر اشراقی

348 - چه یادگرفتن

348 - چگونه یادگرفتن

349 - نتیجه یادگیری

349 - فرآیند یادگیری

350 - تراکم ذهن

350 - تحول یادگیری

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۳/۳۰
حسین حیدری تبار(استرون)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی