کارکردهای مدیریت

101 نکته کاربردی در ارﺗﺒﺎط ﻣﺆﺛﺮ(1)

جمعه, ۱۸ بهمن ۱۳۹۸، ۰۴:۱۵ ب.ظ

101 نکته کاربردی در ارﺗﺒﺎط ﻣﺆﺛﺮ

1 - ﺷﺮﮐﺖ را ﺑﻪ ﺑﻬﺴﺎزی ﮐﻠﯿﻪ اﻧﻮاع ارﺗﺒﺎط ﺗﺸﻮﯾﻖ ﮐﻨﯿﺪ

2 - ﺑﻪ اﯾﻦ ﻧﮑﺘﻪ ﺗﻮﺟﻪ داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﯿﺪ ﮐﻪ ﮐﺴﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺧﻮب ارﺗﺒﺎط ﺑﺮﻗﺮار ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ ﻣﻌﻤﻮﻻً ﻣﺪﯾﺮان ﺧﯿﻠﯽ ﺑﻬﺘﺮی ﻣﯽ ﺷﻮﻧﺪ                                                                                                           3 - ﻫﻨﮕﺎم ﺗﻼش ﺑﺮای ﻏﻠﺒﻪ ﺑﺮ ﻣﻮاﻧﻊ ﻃﺮف ﻣﻘﺎﺑﻞ، ﻟﺤﻦ اﻧﺘﻘﺎدی ﻧﺪاﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﯿﺪ                           4 - رﺳﺎﻧﻪﺧﻮد را ﺑﻪ دﻗﺖ ﺑﺎ ﭘﯿﺎم ﻣﻮرد ﻧﻈﺮ ﻫﻤﺎﻫﻨﮓ ﮐﻨﯿﺪ

5 - ﻫﺮ ﺟﺎ ﮐﻪ ﻣﻤﮑﻦ اﺳﺖ از ﺗﺼﺎوﯾﺮ ﺑﺮای ﺑﺮﻗﺮاری ارﺗﺒﺎط اﺳﺘﻔﺎده ﮐﻨﯿﺪ

6- ﻫﻨﮕﺎم اﯾﺴﺘﺎدن در ﮐﻨﺎر دﯾﮕﺮان ﯾﮏ ﻓﺎﺻﻠﻪ ﺷﺨﺼﯽ ﯾﮏ ﻣﺘﺮی را ﺑﺎ وی رﻋﺎﯾﺖ ﮐﻨﯿﺪ           7 - اﮔﺮ دﻟﺸﻮره و ﻧﮕﺮاﻧﯽ دارﯾﺪ، ﯾﮏ ﻧﻔﺲ آﻫﺴﺘﻪ و ﻋﻤﯿﻖ ﺑﮑﺸﯿﺪ ﺗﺎ آرام ﺷﻮﯾﺪ                     8- اﮔﺮ ﻧﻤﯽداﻧﯿﺪ در ﺧﺎرج از ﮐﺸﻮر ﭼﮕﻮﻧﻪ ﺑﺎﯾﺪ رﻓﺘﺎر ﮐﻨﯿﺪ از اﻓﺮد ﻣﺤﻠﯽ راﻫﻨﻤﺎﯾﯽ ﺑﮕﯿﺮﯾﺪ

9 - مراقب ﺑﺎﺷﯿﺪ ﭼﻬﺮه ﺷﻤﺎ ﻧﺎﺧﻮاﺳﺘﻪ ﺣﺎﻟﺖ ﺧﺼﻤﺎﻧﻪ ﻧﺪاﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ                                         10 - ﯾﮏ ﺳﺮی اﯾﻤﺎ و اﺷﺎرات را ﺟﻠﻮی آﯾﻨﻪ ﺑﺎ ﺧﻮد ﺗﻤﺮﯾﻦ ﮐﻨﯿﺪ و ﺑﺒﯿﻨﯿﺪ ﮐﺪام ﯾﮏ از آﻧﻬﺎ ﺑﺮای ﺷﻤﺎ ﻃﺒﯿﻌﯽ ﺗﺮ ﺑﻪ ﻧﻈﺮ ﻣﯽ رﺳﻨﺪ

11 - اﮔﺮ ﺳﺆال ﺧﻮدرا درﺳﺖ ﻣﻄﺮح ﮐﻨﯿﺪ، ﺟﻮاب درﺳﺖ ﺧﻮاﻫﯿﺪ ﮔﺮﻓﺖ                                   12 - اﮔﺮ ﻓﺮدی ﻣﻮﻗﻊ ﺻﺤﺒﺖ اﻋﺘﻤﺎد ﺑﻪ ﻧﻔﺲ ﻧﺪارد، ﺳﮑﻮت ﮐﻨﯿﺪ ﺗﺎ ﺑﻪ ﺻﺤﺒﺖ ﮐﺮدن ﺗﺸﻮﯾﻖ ﺷﻮد

13 ﺑﺒﯿﻨﯿﺪ ﭼﻪ ﻣﯽﮔﻮﯾﺪ، ﻧﺒﯿﻨﯿﺪ ﮐﻪ ﻣﯽ ﮔﻮﯾﺪ

14 با ﻓﮑﺮ ﺑﺎز ﺑﺎ ﺻﺤﺒﺖﻫﺎی اﻓﺮاد ﺑﺮﺧﻮرد ﮐﻨﯿﺪ                                                                      15 - ﺑﺮای ﺟﻠﻮﮔﯿﺮی از ﻫﺮ ﮔﻮﻧﻪ ﺳﻮءﺗﻔﺎﻫﻢ ﻫﺮ ﭼﻪ ﺳﺮﯾﻊ ﺗﺮ ﻗﻮلﻫﺎی داده ﺷﺪه را ﻣﮑﺘﻮب ﮐﻨﯿﺪ

16 اگر مﯽﺧﻮاﻫﯿﺪ ﭘﺎﺳﺦ ﻣﺸﺨﺺ ﺑﺸﻨﻮﯾﺪ، ﺳﻮال ﺧﻮد را ﻣﺸﺨﺺ ﻣﻄﺮح ﮐﻨﯿﺪ                       17 - از ﺳﺆاﻻت ﺑﺎز ﭘﺎﺳﺦ اﺳﺘﻔﺎده ﮐﻨﯿﺪ. ا ین ﻗﺒﯿﻞ ﺳﺆاﻻت ﻧﻪ ﺗﻨﻬﺎ ﺑﯿﻨﺶ ﺧﻮﺑﯽ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺷﺨﺼﯿﺖ ﻃﺮف ﻣﻘﺎﺑﻞ ﺑﻪ ﺷﻤﺎ ﻣﯽدﻫﻨﺪ، ﺑﻠﮑﻪ او را ﺑﻪ ﭘﺎﺳﺦ دادن ﺗﺸﻮﯾﻖ ﻣﯽﮐﻨﻨد

18 - ﻗﺒﻞ از ﺷﺮوع ﺟﻠﺴﻪ ﻓﻬﺮﺳﺘﯽ از ﺳﺆاﻻت ﻣﻮرد ﻧﻈﺮ ﺗﻬﯿﻪ ﮐﻨﯿﺪ                                          19 - زﻣﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﻣﯽﺧﻮاﻫﯿﺪ درﺑﺎره ﺳﺆال ﺑﻌﺪی ﺧﻮد ﻓﮑﺮ ﮐﻨﯿﺪ از ﻣﮑﺚ ﮐﺮدن واﻫﻤﻪ ﻧﺪاﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﯿد

20 - ﺑﺮای اﯾﺠﺎد ﻣﺤﯿﻄﯽ ﮔﺮم و دوﺳﺘﺎﻧﻪ ﺗﺎ آﻧﺠﺎ ﮐﻪ ﻣﻤﮑﻦ اﺳﺖ ﺑﺎ ﺗﻦ ﺻﺪای ﻃﺒﯿﻌﯽ و ﻋﺎدی ﺻﺤﺒﺖ ﮐﻨﯿﺪ                                                                                                                             21 برای تقویت حافظه از تداعی معانی - ﺑﻪ وﯾﮋه ﺗﺪاﻋﯽ ﻫﺎی ﺟﺎﻟﺐ - اﺳﺘﻔﺎده ﮐﻨﯿﺪ

22 - ﻫﻨﮕﺎم ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﺷﺮاﯾﻂ ﻓﯿﺰﯾﮑﯽ ( از ﻗﺒﯿﻞ ﻧﻮر، دﻣﺎ، و ﻏﯿﺮه) ﺑﺎﯾﺪ ﮐﺎﻣﻼً ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺑﺎﺷﻨﺪ           23 - ﯾﺎدداﺷﺖﻫﺎی ﺧﻮد را زﻣﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﻫﻨﻮز ﻣﻄﺎﻟﺐ ﺛﺒﺖ ﺷﺪه در ذﻫﻨﺘﺎن ﺗﺎزه اﺳﺖ، ﻣﺮور ﮐﻨﯿﺪ

24 - اﺑﺘﺪا ﻣﺘﻮن داﺧﻞ ﮐﺘﺎب را ﻋﻼﻣﺖ ﮔﺬاری و ﺳﭙﺲ ﯾﺎدداﺷﺖ برداری کنید

25 - ﻧﻘﺸﻪ ذﻫﻨﯽ را ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از رﻧﮓ وﺗﺼﻮﯾﺮ ﺑﻪ ﯾﮏ اﺛﺮ ﻫﻨﺮی زﯾﺒﺎ تبدیل کنید

26 -  نکات کلیدی را با قلم ﺷﺒﺮﻧﮓ ﻣﺸﺨﺺ ﮐﻨﯿﺪ                                                                27 - ﻫﻤﯿﺸﻪ ﻫﻨﮕﺎم ﺳﻼم ﯾﺎ ﺧﺪاﺣﺎﻓﻈﯽ از ﺟﺎی ﺧﻮد ﺑﻠﻨﺪ ﺷﻮﯾﺪ. در اﯾﻦ ﻣﻮاﻗﻊ درﺟﺎی ﺧﻮد ﻧﺸﺴﺘﻦ ﺑﻪ ﻧﻮﻋﯽ ﺑﯽ ادﺑﯽ ﻣﺤﺴﻮب ﻣﯽ ﺷﻮد

28 -  زﻣﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺑﺎزﺧﻮرد ﻣﺜﺒﺖ ﻣﯽدﻫﯿﺪ، دﻻﯾﻞ ﺗﻌﺮﯾﻒ و ﺗﻤﺠﯿﺪ ﺧﻮد را ﺑﯿﺎن ﮐﻨﯿﺪ                 29 - ﺑﮕﺬارﯾﺪ ﮐﺎرﮐﻨﺎن از ﺗﻼش ﺷﻤﺎ ﺑﺮای اﻧﺘﻘﺎل اﻃﻼﻋﺎت ﺑﺎﺧﺒﺮ ﺑﺎﺷﻨد

30 - اﮔﺮ در ﻣﻮرد اﻧﺘﻘﺎل دادن ﯾﺎ ﻧﺪادن اﻃﻼﻋﺎت درﯾﺎﻓﺘﯽ ﺑﻪ دﯾﮕﺮان ﺑﺮ ﺳﺮ دو راﻫﯽ ﻣﺎﻧﺪﯾﺪ، ﺑﻬﺘﺮ اﺳﺖ ﮔﺰﯾﻨﻪ اول را اﻧﺘﺨﺎب ﮐﻨﯿﺪ

31 - وﻗﺖ ﺧﻮد را ﺑﺎ ﮐﺴﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﻧﻤﯽﺧﻮاﻫﻨﺪ ﻣﻨﻈﻮر ﺷﻤﺎ را ﺑﻔﻬﻤﻨﺪ ﺗﻠﻒ ﻧﮑﻨﯿﺪ                       32 - روی ﻣﯿﺰ ﮐﺎر ﺧﻮد ﯾﮏ ﺳﺎﻋﺖ ﺑﮕﺬارﯾﺪ ﺗﺎ ﺑﺪاﻧﯿﺪ ﭼﻪ ﻣﺪت از وﻗﺖ ﺧﻮد را ﺻﺮف ﺻﺤﺒﺖ ﺑﺎ ﺗﻠﻔﻦ ﻣﯽ ﮐﻨﯿﺪ                                                                                                                          33 - ﺑﺮای اﻓﺰاﯾﺶ اﺛﺮﺑﺨﺸﯽ از ﺳﺮوﯾﺲﻫﺎی وﯾﮋه از ﻗﺒﯿﻞ «اﻧﺘﻈﺎر ﭘﺸﺖ ﺧﻂ» اﺳﺘﻔﺎده ﮐﻨﯿﺪ    34 - وﻗﺘﯽ ﺑﻪ ﮐﺴﯽ ﻗﻮل ﻣﯽدﻫﯿﺪ ﺑﻌﺪاً ﺑﺎ او ﺗﻤﺎس ﻣﯽﮔﯿﺮﯾﺪ، ﺣﺘﻤﺎً این کار را انجام دهید

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۱۱/۱۸
حسین حیدری تبار(استرون)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی