کارکردهای مدیریت

101 نکته کاربردی در ارﺗﺒﺎط ﻣﺆﺛﺮ (3)

پنجشنبه, ۲۴ بهمن ۱۳۹۸، ۰۸:۰۶ ق.ظ

101 نکته کاربردی در ارﺗﺒﺎط ﻣﺆﺛﺮ (3)

68 - اﻋﻀﺎی ﺗﯿﻢ ﻣﺬاﮐﺮه را از ﺑﯿﻦ ﺗﯿﭙﻬﺎی ﺷﺨﺼﯿﺘﯽ ذاﺗﺎً ﻣﺘﻔﺎوت اﻧﺘﺨﺎب ﮐﻨﯿﺪ                                                                 69 - در ﻣﻮرد ﻧﺘﯿﺠﻪ ﻣﻄﻠﻮب و ﻧﺤﻮه رﺳﯿﺪن ﺑﻪ آن ﺑﻪ دﻗﺖ ﻓﮑﺮ ﮐﻨﯿﺪ                                                                             70 - اﻃﻼﻋﺎت ﺳﻮدﻣﻨﺪ را ﺑﺎ ﺗﺎﻣﯿﻦ ﮐﻨﻨﺪﮔﺎن ﻣﺒﺎدﻟﻪ ﮐﻨﯿﺪ. ﻣﻤﮑﻦ اﺳﺖ در ﺑﻠﻨﺪﻣﺪت ﺑﺘﻮاﻧﯿﺪ ﻣﻌﺎﻣﻠﻪ ﺑﻬﺘﺮی را اﻧﺠﺎم دﻫﯿﺪ  71 - ﺑﻪ ﯾﺎد داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﯿﺪ ﮐﻪ اﮐﺜﺮ اﻋﺘﺼﺎﺑﺎت ﮐﺎرﮐﻨﺎن ﺑﻪ دﻟﯿﻞ ﻋﺪم ﭘﺮداﺧﺖ ﺣﻘﻮق و دﺳﺘﻤﺰد اﺳﺖ

72 - رﺣﻢ ﻧﮑﻨﯿﺪ! ﮐﻠﯿﻪ ﮐﻠﻤﺎت ﻏﯿﺮ ﺿﺮوری را از ﮔﺰارش ﺧﻮد ﺣﺬف ﮐﻨﯿﺪ                                                                               73 - ﮔﺰارشﻫﺎ را ﻣﺘﻨﺎﺳﺐ ﺑﺎ داﻧﺴﺘﻪﻫﺎی ﺧﻮد در ﻣﻮرد ﺧﻮاﻧﻨﺪﮔﺎن ﺗﻨﻈﯿﻢ ﮐﻨﯿﺪ                                                                  74 - ﻓﺮﺻﺖ اراﺋﻪ ﺷﻔﺎﻫﯽ ﮔﺰارش ﺑﻪ ﻣﺨﺎﻃﺒﺎن را از دﺳﺖ ﻧﺪﻫﯿﺪ                                                                                      75 - از اﻇﻬﺎرﻧﻈﺮﻫﺎ ﯾﺎ ﻧﺘﯿﺠﻪ ﮔﯿﺮیﻫﺎی ﺑﯽ اﺳﺎس و ﺑﺪون ﭘﺸﺘﻮاﻧﻪ ﺧﻮدداری ﮐﻨﯿﺪ                                                                      76 - ﻓﻬﺮﺳﺘﯽ از اﺳﺎﻣﯽ ﻫﻢ ﭘﯿﻤﺎنﻫﺎی ﺧﻮد را ﺑﺮای ﺗﻨﻈﯿﻢ ﻃﺮح ﭘﯿﺸﻨﻬﺎدی و ﺣﻤﺎﯾﺖ از آن ﺗﻬﯿﻪ ﮐﻨﯿﺪ

77 - ﺻﺎدﻗﺎﻧﻪ از ﺧﻮد ﺳﺆال ﮐﻨﯿﺪ ﮐﻪ ﭼﺮا ﻣﻤﮑﻦاﺳﺖ ﯾﮏ ﻃﺮح ﭘﯿﺸﻨﻬﺎدی ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ، و ﻃﺮح دﯾﮕﺮ ﺑﺎﺷﮑﺴﺖ روﺑﻪ رو ﺷﻮد                                                                                                                                                                          78 - ﺑﺮای ﻗﺒﻮﻻﻧﺪن ﻃﺮح ﭘﯿﺸﻨﻬﺎدی ﺧﻮد از ﺗﮑﻨﯿﮏﻫﺎی ﻓﺮوش ﻧﺮم اﺳﺘﻔﺎده ﮐﻨﯿﺪ                                                                79 - در ﮔﺰارش ﯾﺎ ﻃﺮح ﺧﻮد از ﻋﻨﺎوﯾﻦ و ﺷﺮح ﺗﺼﻮﯾﺮﻫﺎی ﮔﻮﯾﺎ و ﺑﺎ ﻣﻌﻨﯽ اﺳﺘﻔﺎده کنید - اﻓﺮاد اﯾﻦ ﻗﺴﻤﺖﻫﺎ را اول ﻣﯽ ﺧﻮاﻧﻨﺪ

80 - در ﺻﻮرت اﻣﮑﺎن ﻫﻤﯿﺸﻪ اﺳﻨﺎد و ﻣﺪارک را ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از ﺗﺼﺎوﯾﺮ رﻧﮕﯽ، ﻧﻤﻮدار و ﭼﺎرت ﺗﻬﯿﻪ ﮐﻨﯿﺪ                                    81 - ﺑﺮ ﻣﺮاﺣﻞ ﮐﺎر ﻃﺮاﺣﯽ ﻧﻈﺎرت ﻣﺴﺘﻤﺮ داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﯿﺪ ﺗﺎ در ﺻﻮرت ﻧﯿﺎز ﺑﺘﻮاﻧﯿﺪ اﺷﮑﺎﻻت را ﺑﻪ ﻣﻮﻗﻊ رﻓﻊ و ﺗﻮﺿﯿﺤﺎت ﻻزم را ﺑﻪ ﻣﻮﻗﻊ اراﺋﻪ ﮐﻨﯿﺪ                                                                                                                                              82 - ﻗﺒﻞ از ﺗﺼﻤﯿﻢ ﮔﯿﺮی ﻧﻬﺎﯾﯽ در ﻣﻮرد آرم ﺷﺮﮐﺖ، ﻧﻈﺮ اﻓﺮاد ﻣﻮﺛﻖ ﺧﺎرج از ﺳﺎزﻣﺎن را ﺟﻮﯾﺎ ﺷﻮﯾﺪ                               83 - ﺑﯿﺎﻧﯿﻪﻫﺎی رﺳﺎﻟﺖ و ﭼﺸﻢ اﻧﺪاز را ﮐﻮﺗﺎه و ﻋﻤﻠﯿﺎﺗﯽ ﺑﯿﺎن ﮐﻨﯿﺪ

84 - وب ﺳﺎﯾﺖ ﺷﺮﮐﺖﻫﺎی ﺑﺰرگ را ﭼﮏ ﮐﻨﯿﺪ ﺗﺎ ﺑﻔﻬﻤﯿﺪ دﯾﮕﺮان ﭼﻪ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ                                                           85 - از ﮐﺎرﻣﻨﺪان رواﺑﻂﻋﻤﻮﻣﯽ ﺑﺨﻮاﻫﯿﺪ ﻣﻮﻗﻌﯿﺖﻫﺎی دﺷﻮار رﺳﺎﻧﻪ ای را رﻓﻊ و رﺟﻮع ﮐﻨﻨﺪ                                             86 - ﻫﻨﮕﺎم ﺑﺮﺧﻮرد ﺑﺎ ﯾﮏ روزﻧﺎﻣﻪ ﻧﮕﺎر ﻣﺘﺨﺎﺻﻢ ﺧﻮﻧﺴﺮدی ﺧﻮد را ﺣﻔﻆ ﮐﻨﯿﺪ و ﭼﯿﺰی ﻧﮕﻮﯾﯿﺪ ﮐﻪ رواﺑﻂ ﻋﻤﻮﻣﯽ خوب شما خدشه دار کند

87 - اﮔﺮ اﺧﺒﺎر ﺑﺪی ﺷﻨﯿﺪﯾﺪ، واﻗﻌﯿﺖ را ﺑﭙﺬﯾﺮﯾﺪ و دﯾﮕﺮان را ﻧﯿﺰ ﺑﻪ ﻗﺒﻮل آن ﺗﺸﻮﯾﻖ ﮐﻨﯿﺪ                                                     88 - اﮔﺮ ﻣﯽﺧﻮاﻫﯿﺪ ﻧﻈﺮ ﺑﺮﺧﯽ روزﻧﺎﻣﻪﻫﺎ و ﻣﺠﻼت را ﺑﻪ ﺧﻮد ﺟﻠﺐ ﮐﻨﯿﺪ، ﻗﺒﻼً آﻧﻬﺎ را ﺑﺨﺮﯾﺪ و ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﮐﻨﯿﺪ                            89 - ﻃﻮری ﺟﻠﻮی دورﺑﯿﻦ و ﻣﯿﮑﺮوﻓﻮن ﻗﺮار ﺑﮕﯿﺮﯾﺪ ﮐﻪ ﮔﻮﯾﯽ در ﻣﻘﺎﺑﻞ دوﺳﺘﺎن ﺻﻤﯿﻤﯽﺧﻮد ﻫﺴﺘﯿﺪ

90 - اﮔﺮرواﺑﻂ ﺧﻮﺑﯽ ﺑﺎ ﻣﻄﺒﻮﻋﺎت دارﯾﺪ، ﺑﻪ ﻧﺤﻮ اﺣﺴﻦ از آن اﺳﺘﻔﺎده ﮐﻨﯿﺪ                                                                      91 - ﻣﺤﺼﻮل ﺷﻤﺎ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﺎ وﻋﺪهﻫﺎﯾﺘﺎن ﻣﻄﺎﺑﻘﺖ داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ، در ﻏﯿﺮ اﯾﻦ ﺻﻮرت ﺗﺒﻠﯿﻐﺎت ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ آﻣﯿﺰ ﻧﺨﻮاﻫﺪ ﺑﻮد              92 - آﮔﻬﯽﻫﺎی ﺗﺒﻠﯿﻐﺎﺗﯽ ﺧﻮد را ﺑﺎ ﻫﺪف اﯾﺠﺎد ﺣﺪاﮐﺜﺮ ﺗﺎﺛﯿﺮ ﻣﻄﻠﻮب ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ رﯾﺰی ﮐﻨﯿﺪ                                                    93 تا می توانید خلاق باشید - ﺑﺎ ﺑﻮدﺟﻪ اﻧﺪک ﻧﯿﺰ ﻣﯽﺗﻮاﻧﯿﺪ ﻣﻮﻓﻖ ﺷﻮﯾﺪ

94 - از ﻃﺮﯾﻖ ﺗﺸﮑﯿﻞ ﺟﻠﺴﻪ ﺑﺎ ﻣﺼﺮفﮐﻨﻨﺪﮔﺎن ﻣﯽﺗﻮاﻧﯿﺪ ﻗﺒﻞ از اﻧﺘﺸﺎرآﮔﻬﯽ ﺗﺄﺛﯿﺮ آن را ﺗﺴﺖ ﮐﻨﯿﺪ                                       95 - در ﮔﺮدﻫﻤﺎﯾﯽﻫﺎی دوﺳﺘﺎﻧﻪ ﻣﺤﯿﻂ ﮐﺎر ﺷﺮﮐﺖ ﮐﻨﯿﺪ ﺗﺎ ﺑﺘﻮاﻧﯿﺪ از ﮐﺎرﮐﻨﺎن ﺑﺎزﺧﻮرد ﻏﯿﺮرﺳﻤﯽ ﺑﮕﯿﺮﯾﺪ                    96 - ﺑﺮای اﺳﺘﻔﺎده از ﺗﮑﻨﯿﮏﻫﺎی رﺳﺎﻧﻪ ای ﻗﺎﺑﻞ اﺳﺘﻔﺎده در داﺧﻞ ﺳﺎزﻣﺎن از اﻓﺮاد ﺣﺮﻓﻪ ای ﻣﺸﺎوره ﺑﮕﯿﺮﯾﺪ                  97 - ﺑﺮای ﺟﻠﺐ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﮐﺎرﮐﻨﺎن، آرم ﺷﺮﮐﺖ را روی ﮐﻠﯿﻪ ﻟﻮازم اﻟﺘﺤﺮﯾﺮ ﺷﺮﮐﺖ درج ﮐﻨﯿﺪ                                         98 - ﺑﺒﯿﻨﯿﺪ ﮐﺪام ﯾﮏ از ﻫﻤﮑﺎران ﺑﯿﺶ از ﻫﻤﻪ در ﺑﺮﻗﺮاری ارﺗﺒﺎط ﻣﻬﺎرت دارﻧﺪ                                                          99 - اﮔﺮ ﻣﯽﺧﻮاﻫﯿﺪ از ﮐﺎرﮐﻨﺎن ﺧﻮد ﭘﺎﺳﺦﻫﺎی ﺻﺮﯾﺢ و ﺻﺎدﻗﺎﻧﻪ درﯾﺎﻓﺖ ﮐﻨﯿﺪ، ﺻﺮﯾﺢ و ﺻﺎدﻗﺎﻧﻪ ﺑﺎ آﻧﻬﺎ ﺻﺤﺒﺖ ﮐﻨﯿﺪ

100 - ﮔﺎﻫﯽ اوﻗﺎت ﺑﯿﺶ از ﯾﮑﯽ دو ﻣﻮرد ﺷﮑﺎﯾﺖ در ﺧﺼﻮص ﻣﻮﺿﻮﻋﯽ واﺣﺪ ﻣﯿﺘﻮاﻧﺪ ﺣﺎﮐﯽ از ﻧﺎرﺿﺎﯾﺘﯽ ﻋﻤﻮﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ   101 - اﮔﺮ ﻓﻘﻂ ﺑﺎزﺧﻮرد ﻣﺜﺒﺖ ﻣﯽﮔﯿﺮﯾﺪ، اﺣﺘﻤﺎﻻً ﻫﻤﻪ ﺣﻘﺎﯾﻖ را ﺑﻪ ﺷﻤﺎ ﻧﻤﯽ ﮔﻮﯾﻨﺪ.                                                                                                                 ﻣﻨﺒﻊ: ارﺗﺒﺎط ﻣﻮﺛﺮ  ﻧﻮﯾﺴﻨﺪه: راﺑﺮت ﻫﻠﺮ ﻣﺘﺮﺟﻢ: ﺳﻌﯿﺪ ﻋﻠﯿﻤﯿﺮزاﯾﯽ

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۱۱/۲۴
حسین حیدری تبار(استرون)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی