دور زدن ممنوع!
دور زدن ممنوع!
وقتی یک مدیر ارشد در برخورد با یک مراجعه کننده(می تواند یک کارمند همکار باشد یا یک ارباب رجوع که بدون رعایت مسیر تعریف شده ی اداری رجوع کند ) که شکایتی دارد یا گزارشی مطرح می کند، مدیر و یا کارشناس رده پایین تر را دور می زند و خود راسا اقدام و یا اظهار نظر(در حضور مراجع) می کند، گرچه گاهی اوقات این رفتار او از روی حسن نیت می باشد نه مداخله، اما بهتر آن است که پس از مواجه با موضوع، ابتدا به سراغ کارمند ذی ربط برود و نظر او را جویا شود. این طور علاوه بر اینکه موقعیت مدیر خود را تضعیف نکرده، مشکل را نیز به حال خود رها نکرده است. بهترین برخوردها با این موضوع، در بیشتر موارد در محدوده همین چند جمله خلاصه می شود، یعنی؛ شما ابتدا با برخوردی مناسب از تکرار عمل دور زدن مدیر جلوگیری کرده اید، از طرفی هم در جلسات خصوصی مسائل را از مدیریت پیگیری و خواهان پاسخ می شوید.
فراموش نکنیم تضعیف مدیران و سرپرستان زیر مجموعه حاصلی جز بی نظمی، از هم پاشیدن سیستم کاری، کاهش سرعت فرآیندهای کاری، بهره وری پایین، افزایش حجم کارهای شما(مدیر ارشد) به طوری که باید ریزترین مسائل نیز با نظر شما اجرا گردد و … را به دنبال نخواهد داشت. بکوشید سیستم کاری شما تقویت شود تا بهره وری سیستم بهبود یابد.